Zakończenie budowy terminala intermodalnego w Kutnie
Spółka PCC Intermodal zakończyła pod koniec czerwca budowę terminala kontenerowego w Kutnie, która trwała pięć lat pięć i pochłonęła ponad 115 mln zł, z czego 1/3 pochodziła z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kutnowski terminal jest najnowocześniejszy w Polsce. Pierwszy etap budowy zakończył się w 2011 roku. Rozwój transportu intermodalnego spowodował, że przystąpiono do rozbudowy terminala, który zajmuje powierzchnię 80 tys. mkw. i rocznie jest wstanie obsłużyć 250 tys. TEU.
Na terenie terminala pracują dwie suwnice oraz sześć mobilnych maszyn przeładunkowych typu reachstaker służących do przeładowywani kontenerów. Bocznica składa się z czterech 700 m torów, które mogą pomieścić najdłuższe pociągi towarowe w Polsce. Terminal jest skomunikowany dziennymi serwisami intermodalnymi z najważniejszymi portami w Polsce i w Europie: Gdańskiem, Gdynią, Hamburgiem i Rotterdamem.
Terminal położony jest w kutnowskiej podstrefie należącej do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i jest jednym z pięciu terminali należących do PCC Intermodal. Pozostałe znajdują się we Frankfurcie nad Odrą, w Brzegu Dolnym, w Gliwicach i Dębicy.
Zakończenie budowy terminala świętowano na terenie pobliskiego Hotelu Dwór Sójki, dokąd zaproszono pracowników spółki oraz przedstawicieli firm kooperujących z PCC Intermodal.
Inwestorem Terminalu w Kutnie jest PCC Intermodal S.A. spółka notowana na giełdzie od 2009 roku, której udziałowcami są m.in. Hupac i Quercus. PCC Intermodal S.A. działa w branży intermodalnej od 10 lat. Siedziba główna spółki mieści się w Gdyni. Spółka należy do grupy kapitałowej PCC SE. Obroty PCC Intermodal w 2014 r. wyniosły 185 mln PLN.