Laude Smart Intermodal SA jedzie na wschód

Laude Smart Intermodal SA jedzie na wschód

Laude Smart Intermodal SA zapowiada uruchomienie cotygodniowych przewozów towarowych do Moskwy, Kijowa i Dniepropietrowska już w czwartym kwartale br.

W sierpniu przewoźnik otwiera spółkę zależną na Ukrainie – Laude UA, a we wrześniu zapadnie ostateczna decyzją dotycząca powołania spółki córki w Rosji. Inwestycje mają na celu wzbogacenie oferty Laude o regularne usługi transportowe na Wschodzie.

 

– Ekspansja Laude na Wschód jest jednym z elementów długofalowego planu inwestycyjnego spółki na lata 2013-2015. W ramach planu zakupiliśmy ponad 1300 innowacyjnych, opatentowanych przez nas kontenerów oraz 123 wagony przeznaczone do ich przewozu – mówi Marcin Witczak, prezes Laude Smart Intermodal SA. – Dzięki zastosowaniu opatentowanej metody przewozu te same jednostki ładunkowe mogą być wykorzystane do transportu ładunków paletyzowanych i wyrobów sypkich czy blachy w kręgu co powoduje, że możemy oferować usługi w bardzo konkurencyjnych cenach. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i perspektywicznym kontraktom, w latach 2016-2017 planujemy podwoić nakłady inwestycyjne spółki.

 

Rada Nadzorcza spółki zaakceptowała nakłady Laude Smart Intermodal SA na inwestycje na lata 2016-2017 w wysokości nie przekraczającej 100 mln pln. Ostateczny plan inwestycyjny zostanie zaprezentowany w grudniu 2015.

 

Laude jako jedyna firma na rynku oferuje rozwiązania pozwalające skonteneryzować dobra do dzisiaj przewożone tylko koleją z jednoczesną możliwością przewozu w drugą stronę ładunków paletyzowanych. Obecnie z krajów WNP jadą surowce wagonami, które wracają na pusto, a do krajów WNP przewożone są dobra wyższego rzędu ciężarówkami, które wracają również bez ładunków. Te dysproporcje chce wykorzystać spółka Laude Smart Intermodal SA, dla której poza przewozem ładunków sypkich innowacyjnymi kontenerami htsyp po UE, podstawowym kierunkiem rozwoju są przewozy towarów na osi Wschód-Zachód.

 

Napięte relacje między Unią Europejska a Rosją i związane z nimi trudności branży transportowej wymuszają z kolei na obu stronach wprowadzanie nowych, ekonomicznych rozwiązań. Przewozy ładunków w kontenerach Laude do Unii Europejskiej są jednym z nich. Dzięki większej ładowności kontenerów w stosunku do standardu transportu drogowego (przewóz samochodowy ograniczony jest do 22 ton, podczas gdy na kontenery Laude można załadować ponad 30 ton) wybór Laude Smart Intermodal SA znacząco wpływa na obniżenie kosztów transportu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy