Wyniki OT Logistics za 2015 rok

Wyniki OT Logistics za 2015 rok

Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce i lider w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikował wyniki za 2015 r. Grupa wypracowała 752,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 15,6 mln zł.

Mimo niesprzyjających warunków na rynku węgla i stali i ich oddziaływania na polską gospodarkę, Grupa konsekwentnie kontynuowała rozwój organiczny oraz poprzez nowe przedsięwzięcia (m.in. dzierżawa nieruchomości na terenie Portu Gdańsk w celu budowy największego w regionie terminala specjalizującego się w obsłudze towarów agro, tj. zbóż i pasz). Spółka zainwestował również w akcje operatora największego portu w Chorwacji, stając się jego największym branżowym udziałowcem (ok. 21% akcji). Plany rozwoju projektów, w które OT Logistics zaangażowała się w minionych miesiącach, Spółka zamierza przedstawić w najbliższych tygodniach, w ramach nowej strategii.

 

Wpływ na wyniki osiągnięte w całym 2015 r. miały czynniki zewnętrzne, takie jak konflikt zbrojny na wschodzie Ukrainy i związane z tym czasowe ograniczenie przepływu ładunków drogą kolejową (ok. 2,3 mln zł na poziomie EBITDA), jak również sytuacja na rynku węgla i stali, która zmniejszyła sprzedaż w ramach działalności portowej. Na wypracowane wyniki wpływ miało również wiele pojedynczych zdarzeń jednorazowych, których suma obniżyła ubiegłoroczny zysk na poziomie EBITDA o 7,5 mln zł (m.in. koszty związane z reorganizacją i rozwojem Grupy i działaniami optymalizacyjnymi). Mniejsze obroty w segmencie innych przewozów i usług transportowych to efekt sprzedaży spółki zależnej Elbe Rijn Lloyd B.V. w grudniu 2014 roku (holenderska spółka zajmująca się załadunkiem towarów na statki żeglugi śródlądowej oraz organizacją transportu).

 

Obecnie w strukturze przychodów Grupy Kapitałowej OT Logistics największy udział mają usługi spedycji – 55%, przewozy i inne usługi transportowe – 30%, usługi portowe (przeładunki i składowanie) – 12%. Pozostałe usługi świadczone przez spółki Grupy generują 3% przychodów OT Logistics. Sprzedaż krajowa stanowi 79% przychodów, pozostałe 21% to sprzedaż poza granicami naszego kraju, m. in. w Niemczech, krajach Beneluksu, Czechach, Słowacji, krajach Skandynawii, krajach Półwyspu Bałkańskiego, Wielkiej Brytanii i w USA.

 

W 2015 r. Grupa Kapitałowa OT Logistics powiększyła się również o spółkę Landkol (obecna nazwa OT Rail), zajmującą się przewozami kolejowymi, która specjalizuje się w przewozie kruszyw oraz towarów masowych.

 

Duże znaczenie dla rozwoju usług portowych Grupy ma również zawarta w ubiegłym roku umowa 30-letniej dzierżawy nieruchomości na terenie Portu Gdańsk. Spółka chce zbudować największy w regionie terminal specjalizujący się w obsłudze towarów agro, tj. zbóż i pasz.

Poleć ten artykuł:

Polecamy