Plany fabryki Bosch we Wrocławiu
Piotr Pyzio, dyrektor ds. technicznych fabryki układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, zdradził plany zakładu na nadchodzące miesiące. W fabryce trwają aktualnie liczne inwestycje, związane z wdrażaniem nowoczesnych technologii.
– Rok 2015 był kolejnym, w którym zakład we Wrocławiu odnotował wzrost produkcji, a także innych istotnych wskaźników w zakresie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji – mówił Piotr Pyzio podczas konferencji prasowej firmy Bosch. – W porównaniu do roku 2014 produkcja Zespołów Mocy wzrosła z 1,9 miliona do 2,2 miliona sztuk. Te liczby nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której zakład we Wrocławiu jest światowym liderem.
– Prognozy na rok 2016 wynoszą 2,5 miliona sztuk Zespołów Mocy, jednak wyniki za pierwszy kwartał bieżącego roku pokazują, że realna produkcja będzie wyższa o kolejne 10%. Równolegle ze wzrostem wskaźników produkcyjnych rośnie liczba pracowników zakładu. Prognozowane zatrudnienie na koniec roku wyniesie blisko 760 pracowników, co w stosunku do roku 2015 stanowi wzrost o ponad 20%. Rok 2016 będzie także rekordowy pod kątem inwestycji. Nowe uruchomienia, wśród których na szczególną uwagę zasługuje rozpoczęcie produkcji najnowszej generacji Zespołów Mocy – iBooster, oznacza inwestycje na poziomie 73 milionów złotych.
– Ważnym procesem rozpoczętym w roku 2015 i kontynuowanym obecnie jest projekt uruchomiania linii do anodowania korpusów pomp. Jest to kolejny krok milowy w historii zakładu we Wrocławiu. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszy kwartał 2017 roku. Przedstawione fakty stanowią jedynie początek rozwoju produkcji zakładu we Wrocławiu. Prognozy na rok 2019 przewidują produkcję na poziomie ponad.
4 milionów sztuk oraz zatrudnienie na poziomie blisko tysiąca osób. Aby zrealizować te ambitne cele planowana jest rozbudowa parku maszynowego oraz nowe uruchomienia. W roku 2016 planujemy wdrożenie kolejnych dwóch centrów obróbczych SW. Pod koniec roku planujemy uruchomienie trzeciej linii montażowej do TMC8 oraz zbiornika. Bdziemy także kontynuować, wspomniany wcześniej projekt, uruchomienia linii do anodowania, co przełoży się na poprawę przepływu materiału i uelastycznienie planowania produkcji.
– Historycznym wydarzeniem dla zakładu we Wrocławiu, pod względem rozwoju i rozszerzania nowych technologii jest decyzja o produkcji w polskim zakładzie kompletnego iBoostera Gen1, a co za tym idzie, instalacja dwóch nowych linii montażowych. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na wrzesień tego roku. Dzięki temu w najbliższych 3 latach w zakładzie powstanie ok. 3 milionów sztuk nowych iBoosterów. Realizacja tego projektu stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji z obszaru montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki. iBooster jest autonomicznym produktem, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV).
– W odróżnieniu od konwencjonalnych układów wspomagania hamowania, iBooster generuje ciśnienie hydrauliczne w układzie z pomocą silnika elektrycznego (Motor-Gear-Unit). iBooster jest w stanie uzyskać ciśnienie w układzie hamowania 3-krotnie szybciej niż w przypadku standardowego systemu wyposażonego w ESP®. Skraca to drogę hamowania, co w konsekwencji zwiększa prawdopodobieństwo uniknięcia kolizji. Fabryka Bosch we Wrocławiu począwszy od 2017 roku będzie jedynym, globalnym dostawcą tego zaawansowanego technologicznie produktu na świecie.
– Uruchomienie montażu iBoostera poszerza także bazę naszych klientów o takie marki jak Tesla Motors czy Faraday Future. Zakład we Wrocławiu będzie także realizował bezpośrednie dostawy do Ameryki Północnej oraz Azji.