Ruszyła budowa II etapu fabryki MM Systemy
Firma MM Systemy, dostawca części samochodowych, rozpoczęła w czwartek uroczyście II etap budowy swojego zakładu w Kątach Opolskich. Inwestycja, warta 7,5 mln euro, ma pozwolić przedsiębiorstwu podwoić powierzchnię, zatrudnienie i znacznie zwiększyć produkcję.
MM Systemy to spółka córka niemieckiej firmy Muhr Metalltechnik z siedzibą w Wenden. Współwłaścicielami zakładu w Kątach Opolskich są Roland Krause i Meinolf Muhr. Firma jest m.in. dostawcą dla Audi, Mercedesa czy BMW. Jak mówili podczas czwartkowej uroczystości jej szefowie – zakład w Kątach Opolskich będzie dostarczać części np. do luksusowego BMW 7.
Meinolf Muhr przypomniał 14 lipca, że otwarcie pierwszej, istniejącej już w Kątach Opolskich hali firmy MM Systemy odbyło się nieco ponad półtora roku temu, w październiku 2014 roku. Budowa drugiej hali ma podwoić powierzchnię biurową i produkcyjną firmy. Hala obecna ma 2,6 tys. metrów kwadratowych, a nowa ma mieć kolejne 2,3 tys. metrów kwadratowych. Roland Krause dodał z kolei, że po zakończeniu II etapu inwestycji wzrośnie też zatrudnienie – jak podał, prawdopodobnie o około sto procent.
Wśród powodów rozpoczęcia budowy drugiej hali Meinolf Muhr wskazał m.in. wyniki ekonomiczne firmy. Wyjaśnił, że ma ona za sobą pierwszy pełny rok produkcyjny (2015), w którym obroty osiągnęły poziom 23 mln zł.
Dodał, że do dalszego rozwoju firmy w Kątach Opolskich jej zarząd skłoniły też m.in. bardzo dobre relacje z otoczeniem biznesowym (samorządem gminnym, samorządem województwa, OCRG, konsulatem); dobra współpraca z klientami – tymi w Polsce, jak również tymi w Niemczech, np. z Grupą BMW; a także młody, dynamiczny zespół pracowników. Muhr podał, że średnia wieku pracowników MM Systemów w Kątach Opolskich wynosi 29 lat. – Tyle, co polskiej drużyny narodowej w piłce nożnej. A Ronald Krause jest jak dobry trener tej drużyny – dodał Meinolf Muhr.
Poinformował także, że budowana właśnie druga hala w Kątach Opolskich będzie kosztować 7,5 mln euro. Z tej puli 5 mln euro wyniesie koszt maszyn, a 2,5 mln euro – hali oraz terenu. Wspomniał również o tym, że w marcu br. działającą już w woj. opolskim halę MM Systemy wizytowali przedstawiciele Grupy BMW odpowiadający za jakość. Po tej wizycie podopolska firma uzyskała certyfikat, który uprawnia ją do produkcji dla BMW. – W Niemczech zdobycie tego certyfikatu zajęło nam 8 lat, w Polsce 1,5 roku. To świadczy o wysokim poziomie naszej produkcji – dodał Muhr.
Roland Krause dopowiedział, że druga hala ma zostać wybudowana do końca roku, a produkcja w niej ruszyć ma w maju przyszłego roku. – Jestem pewien, że powstanie drugiej hali przyczyni się do dalszego rozwoju Państwa firmy, ale też województwa opolskiego. Zapewniam, że pracownicy OCRG dołożą wszelkich starań, by MM Systemy – szefowie i pracownicy firmy – czuli się w naszym regionie jak najlepiej – mówił z kolei dyrektor OCRG Roland Wrzeciono, który przekazał też list z życzeniami dla firmy od marszałka woj. opolskiego Andrzeja Buły.
Muhr Metalltechnik oraz MM Systemy to rodzinna, średniej wielkości grupa przedsiębiorstw z siedzibą w Wenden w Niemczech oraz w Kątach Opolskich w Polsce. Przedsiębiorstwa są dostawcami dla przemysłu samochodowego i zajmują się m.in. produkcją narzędzi tłoczących, wykrawających i ciągowników; produkcją seryjną części wykonywanych na prasach ze stali i aluminium, które następnie są używane do złożonych konstrukcji spawanych; produkcją rur wsporczych czy konstrukcji siedzeń do pojazdów specjalnych.
MM Systemy wykonują elementy aluminiowe i stalowe m.in. dla Mercedesa, Audi czy BMW. Firma zatrudnia obecnie 26 osób. Produkcja w nowym zakładzie w Kątach Opolskich ruszyła w 2014 r. Pierwszym projektem, którym zajął się właśnie ten zakład, była produkcja podzespołu do deski rozdzielczej mercedesa sprintera. Dzięki technologii wykorzystywanej przez MM Systemy część tę można było „odchudzić” z 132 do 98 kilogramów wagi.
Potem w Kątach Opolskich ruszyła produkcja kształtownika aluminiowego dla Mini GPII. Obecnie MM Systemy realizują pięcioletni kontrakt dotyczący produkcji 14 elementów montowanych w Audi Q7, a w kwietniu firma rozpoczęła produkcję elementów mocowania zbiorników paliwa do BMW 7. Powołała też dział badawczo-rozwojowy, którego zadaniem jest rozwijanie nowych produktów.