Programy dla małych (i dużych)
Importerzy aut mają przygotowane szeroko zakrojone programy usług sprzedażowych i posprzedażnych dla klientów flotowych. Także dla małych przedsiębiorców. Analizując tego typu propozycje łatwo dojść do wniosku, że w ogólne założeniu są zazwyczaj podobne, różnice tkwią w...
Przez lata za wzorzec ofert dla firm służył program flotowy Forda, sławny BSC, który dawał sporą przewagę marce w walce o nabywcę zbiorowego. Obecnie tego typu rozwiązania mają opracowane, w bardziej lub mniej zaawansowanym etapie, praktycznie wszystkie marki nastawione na sprzedaż do przedsiębiorstw. A nawet te skierowane w założeniach głównie do klienta indywidualnego typu Mazda. Dlatego klient posiadający działalność gospodarczą powinien wziąć pod uwagę nie tylko marki Top 5 czy Top 10 dystrybucji do firm, lecz także dotychczas uchodzące za „nieflotowe” marki (np. Nissan, SEAT).
Audi stawia na firmy
W przypadku programów sprzedażowych coraz większą rolę odgrywają leasing i full serwis leasing. Na przykład jedna z koreańskich marek proponuje w ramach Hyundai for Business finansowanie Leasing Hyundai Finance/Hyundai Abonament/Wynajem Hyundai Fleet Lease, serwisowy Hyundai Business Care, rabaty (także dla grup zawodowych), ubezpieczenie 2,99% oraz pięć lat gwarancji bez limitu kilometrów, ale tą ostatnią może otrzymać każdy klient. Marce zależy na przedsiębiorstwach, o czym świadczy również zatrudnienie jednego z największych fachowców w sprzedaży do podmiotów gospodarczych – Grzegorza Sokalskiego.
O nabywcę firmowego dbają nie tylko marki typowo wolumenowe jak Škoda, Opel, Kia czy Renault. Coraz częściej uświadamiają sobie o konieczności przygotowania dedykowanych usług również sprzedawcy marek premium. Przykładem Audi stawiające na finansowanie (klasyczny leasing, Audi Perfect Lease, wyprzedaże z bezpłatnym ubezpieczeniem) jak i serwis – tu ważna rolę odgrywa bezpłatne przeglądy przez 3 lata/90 000 kilometrów w ramach Audi Finance oraz za dodatkową opłatą Audi Plus (5 lat i do 150 000 km przebiegu). Rabaty przyznawane są w zależności od wielkości i potencjału floty.
Volkswagen Business Care
Od września 2016 roku działa Volkswagen Business Care – program dla mikro i małych przedsiębiorstw kupujących do zapewnienia sobie mobilności Volkswageny. W programie można znaleźć pakiety przeglądowe, ochronę pogwarancyjną, leasing Easy Drive, preferencyjne oferty ubezpieczenia. Istnieje opcja ich połączenia z ulgami dla mniejszych podmiotów gospodarczych oraz wybranych grup zawodowych. Serwisowy program dotyczy firm użytkujących 10 i więcej aut, pozostałe mogą liczyć na pakiety, które, jak deklaruje importer, pozwalają zaoszczędzić do 50 procent wydatków. Obejmują one nie tylko przeglądy, ale również np. wymianę oleju w sprzęgle Haldex (jeśli auto ma napęd na cztery koła).
Klientami Nissana są przedsiębiorstwa chcące się wyróżniać na drodze. Ważną część jego oferty stanowią crossovery, stąd hitem sprzedażowym japońskiej marki jest Qashqai. Klienci Kia stawiają głównie na cee’da, ale również Sportage’a i Rio, Volkswageny to już nie tylko Golf i Passat, lecz również Tiguan i Touran.
Przykładowy program Fiata
Obejmujący całą Polskę Serwisowy „Program dla Firm” (PdF) ma zagwarantować kluczowym klientom instytucjonalnym lub osobom prowadzącym działalność gospodarczą korzystne, preferencyjne i jednolite warunki serwisowe na terenie całego kraju. Obejmuje nowe samochody marek: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Abarth i Fiat Professional zakupione w autoryzowanej sieci sprzedaży FCA oraz będące już w posiadaniu nabywcy i przyjęte do programu. Nie dotyczy napraw blacharsko – lakierniczych oraz, aut, których właścicielem jest firma nieobjęta programem.
By skorzystać z preferencji klienci muszą użytkować minimum 10 samochodów z grupy FCA. Przywileje dotyczą konkretnego auta, przez cztery lata, w momencie odsprzedaży nie przechodzą na kolejnego właściciela. Przykładowe korzyści:
– bezgotówkowa naprawa i przeglądy u wszystkich dealerów uczestników PdF,
– zbiorcza faktura – płatność w cyklu miesięcznym z informacją drogą elektroniczną o szczegółach czynności,
– jednakowa stawka za robociznę u wszystkich dealerów PdF, upust na części zamienne i akcesoria wykorzystywane podczas obsługi serwisowej, jednolite technologicznie czasy operacji serwisowych,
– pierwszeństwo w przyjęciu pojazdu na serwis,
– samochód zastępczy dostępny od pierwszego dnia naprawy odpłatnie według jednolitych, preferencyjnych stawek z określonym limitem dziennym przebiegu,
– dedykowany opiekun.