100. numer Eurologistics

100. numer Eurologistics

Setne wydanie brzmi trochę jak urodziny z okazji 100 lat. Jednak nie dajmy się zwieść. Jesteśmy coraz młodsi. Od 17 lat z wielką pasją opisujemy sieci dostaw w Polsce, Europie i na świecie.

Kiedyś o trendach w zarządzaniu łańcuchami dostaw pisaliśmy w kilka lat po tym, jak się wydarzyły. Dziś potrafimy je odczytywać i opisywać w czasie rzeczywistym, a w samym zarządzaniu nawet wcześniej – zanim świat je odkryje.

Przez ostatnie 100 wydań mieliśmy okazję obserwować, dotknąć i poczuć kilka naszych rodzimych i światowych kryzysów. Jak widać, mamy solidne przygotowanie ogólnorozwojowe i najlepszą kadrę menedżerską, ponieważ one nas nie zabiły, lecz wzmocniły.

Widać na przestrzeni lat jak nasza logistyka się rozwija. Kiedyś menedżerowie supply chain głównie zajmowali się zakupem nowego wózka, regału, skanera czy ciężarówki. Dziś zajmują się innowacjami, poszukują inspiracji i są liderami inteligentnych zespołów.

W tym czasie zmieniło się również wiele w naszym wydawnictwie. Kiedyś produkowaliśmy informację raz na dwa miesiące. Dziś bardziej przypominamy dawniejsze gazety codzienne, ponieważ produkujemy i wysyłamy informacje każdego dnia. Cyfrowy świat pozwala naszemu dotarciu do Czytelników rosnąć wykładniczo.

Z producenta treści przerodziliśmy się w hybrydę, dla której nie znajdujemy jeszcze nazwy. Kiedyś rynek miał swój konkretny podział. Ktoś wydawał gazetę, inny ją sprzedawał, jeszcze inny tworzył badania.

Dziś, jak patrzę na nasz portfel produktów, to sam się zastanawiam, jak to się mogło wydarzyć. Gdybyśmy to chcieli zaplanować na początku naszej drogi, to zapewne by się nie udało.

Z okazji setnego wydania dziękuję Wam – Czytelnikom, Klientom, Partnerom, Autorom oraz naszym Pracownikom.

 

Wydawca
Adam Błuś

 

 

Zapraszamy do lektury setnego wydania Eurologistics

 

Tematy

  • Jedną ze strategicznych decyzji logistycznych jest ustalenie strategii zakupowej. Kupować w krajach o niskich kosztach produkcji, czy lokalnie? W najnowszym numerze analizujemy, w jaki sposób zmiany warunków w otoczeniu, wpływają na efektywność strategii zakupu w krajach o niskich kosztach produkcji.
  • Dziesięć lat w logistyce to wieczność. Czy dynamiczne zmiany dotyczyły również gospodarki paletowej? Zapraszamy do lektury artykułu analizującego ostatnią dekadę na rynku palet.
  • Porty stanowią jeden z kluczowych elementów lądowo-morskich łańcuchów transportowych. Główne polskie porty morskie planują wiele inwestycji mających na celu poprawienie infrastruktury i zwiększenie konkurencyjności. Co się zmieni w najbliższych latach?

Rozmowy

  • W tym wydaniu Eurologistics rozmawiamy z dyrektorami P3 Peterem Bečárem i Andrzejem Wrońskim o europejskiej ekspansji firmy i ambitnych planach podwojenia powierzchni magazynowych w Polsce.
  • Potencjał, jaki kryje się w obsłudze trudnego elementu łańcucha dostaw, jakim są zwroty to jeden z tematów rozmowy z Beatą Troczyńską z firmy Spedimex.
  • Z Michałem Góreckim, z Lafarge, rozmawiamy o sytuacji na rynku towarowych przewozów kolejowych w Polsce, potrzebach i oczekiwaniach klientów usług kolejowych i o tym, co przyniosą prowadzone inwestycje.

Poza tym w numerze m.in.:

  • Barometr SCM – opinie ekspertów dot. zmian w łańcuchach dostaw
  • Historyczne otwarcie roku na rynku magazynowym
  • Ekologia w intralogistyce
  • Najbardziej efektywne firmy logistyczne – rankingi Top 500 i Top 1500

 

Nowe wydanie Eurologistics – 3/2017

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy