E-commerce w rozmiarze XL

E-commerce w rozmiarze XL

Na zlecenie Arvato Polska, wiodącego dostawcy kompleksowych usług outsourcingowych, w SEGRO Logistics Park Stryków powstaje 30 400 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej. Nowe centrum dystrybucyjne Arvato będzie obsługiwało kanał e-commerce dla marek należących do spółki LPP SA.

Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Goldbeck, a w transakcji doradzała firma Colliers International.

Arvato Polska to dostawca usług outsourcingowych, który od ponad 20 lat działa na polskim rynku. Firma jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann SE & Co. KGaA i prowadzi swoją działalność w ponad 40 krajach. Utworzenie nowej bazy logistycznej na terenie parku SEGRO w Strykowie to rezultat dynamicznego rozwoju spółki oraz efekt umowy podpisanej z polskim gigantem odzieżowym, firmą LPP SA. Na 30 400 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej powstanie centrum obsługi e-commerce dla marek Reserved, Mohito, House i Sinsay, a także licząca 1000 m2 część biurowa. Zakończenie budowy planowane jest na jesień bieżącego roku. Budynek znajdzie się na wysokości punktu poboru opłat i będzie doskonale widoczny z autostrady A2. Firma Arvato ma również zabezpieczoną opcję ekspansji powierzchni magazynowej o kolejne 30 000 m2.

 

– Podczas realizacji projektu dbamy zarówno o jego efektywność ekologiczną – jak wszystkie nasze nowe obiekty zostanie on poddany surowej certyfikacji BREEAM – ale także o to, aby był przyjaznym miejscem pracy. W tym celu przewidzieliśmy m.in. dodatkowe naświetla dachowe w strefach dedykowanych kompletacji oraz częściowo przeszklone bramy. Tym samym istotnie zwiększy się dostęp do światła dziennego, co pozytywnie wpłynie na komfort pracy zatrudnionych osób. Z kolei nowoczesne oprawy LED zainstalowane na terenie całego budynku istotnie obniżą koszty jego użytkowania – mówi Magdalena Szulc, dyrektor SEGRO na Europę Centralną. – Projekt dla Arvato rozpoczyna kolejny etap rozbudowy parku w Strykowie. Oprócz powierzchni magazynowej powstaje również nowa droga, która usprawni komunikację w parku – dodaje.

 

– Wśród czynników, które zadecydowały o wyborze parku logistycznego SEGRO w Strykowie, były zarówno jego doskonała lokalizacja przy samej autostradzie, jak i perspektywiczna możliwość rozwoju realizowanego dla nas projektu. W związku z inwestycją planujemy utworzenie aż 500 nowych miejsc pracy. Ze Strykowa będziemy obsługiwać e-commerce dla największych marek odzieżowych należących do firmy LPP SA. Szacujemy, że rocznie z obiektu znajdującego się w parku logistycznym SEGRO realizowane będą wysyłki kilkunastu milionów sztuk produktów, zarówno do klientów z Polski, jak również z krajów bałtyckich, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Węgier – podsumowuje Lidia Ratajczak-Kluck, dyrektor obszaru SCM / członek zarządu.

 

– Jednym z głównych atutów Strykowa, który przyciąga firmy, jest jego centralne położenie w pobliżu ważnych szlaków komunikacyjnych, umożliwiające szybkie dotarcie do klientów. Skrócenie czasu dostawy do minimum jest kluczowym czynnikiem w błyskawicznie rozwijającej się branży e-commerce. SEGRO, świadome potrzeb firm z tego sektora, nie tylko oferuje doskonale zlokalizowane obiekty, ale zapewnia dostęp do rozwiniętej infrastruktury na terenie swoich parków, dzięki czemu szybkie dotarcie do klienta staje się standardem – mówi Maciej Chmielewski, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych.

 

(SEGRO)

Poleć ten artykuł:

Polecamy