Kongsberg rozważa przeniesienie kolejnej części produkcji do Polski
Kongsberg Automotive, który już pod koniec minionego roku ogłosił plany restrukturyzacji swojej struktury, poinformował, że ocenia aktualnie zasadność zamknięcia fabryki FTS w Burton. Znaczna część operacji produkcyjnych z brytyjskiego zakładu miałaby zostać przeniesiona do Polski.
Plan strategiczny Kongsberga zakłada zamknięcie sześciu fabryk w skali globalnej, większości z nich znajduje się w Europie Zachodniej. Zakład w Burton, produkujący m.in. elementy układu paliwowego oraz komponenty układu pneumatycznego zawieszenia dla firm Jaguar Land Rover i Aston Martin jest teraz pierwszy na liście.
Fabryka, zatrudniająca 52 pracowników, może zostać zamknięta do kwietnia 2018 roku. Produkcja dla Astona Martina miałaby trafić do zakładu w Leeds, zaś wytwarzaniem części dla Jaguara i Land Rovera zajmie się nowy zakład koncernu, budowany w Brześciu Kujawskim.
Jak poinformował Kongsberg, plany przeniesienia produkcji do Polski to m.in. efekt sugestii kluczowych klientów koncernu. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, Kongsberg przeprowadzi rozmowy z pracownikami zakładu w Burton.
Plan Kongsberga dotyka nie tylko fabryk w Europie. W sierpniu ogłoszono, iż zamknięty zostanie zakład w Easley w USA, zaś jego zadania przejmie nowa fabryka w Meksyku.