Kongsberg rozważa przeniesienie kolejnej części produkcji do Polski

Kongsberg rozważa przeniesienie kolejnej części produkcji do Polski

Kongsberg Automotive, który już pod koniec minionego roku ogłosił plany restrukturyzacji swojej struktury, poinformował, że ocenia aktualnie zasadność zamknięcia fabryki FTS w Burton. Znaczna część operacji produkcyjnych z brytyjskiego zakładu miałaby zostać przeniesiona do Polski.

Plan strategiczny Kongsberga zakłada zamknięcie sześciu fabryk w skali globalnej, większości z nich znajduje się w Europie Zachodniej. Zakład w Burton, produkujący m.in. elementy układu paliwowego oraz komponenty układu pneumatycznego zawieszenia dla firm Jaguar Land Rover i Aston Martin jest teraz pierwszy na liście.

 

Fabryka, zatrudniająca 52 pracowników, może zostać zamknięta do kwietnia 2018 roku. Produkcja dla Astona Martina miałaby trafić do zakładu w Leeds, zaś wytwarzaniem części dla Jaguara i Land Rovera zajmie się nowy zakład koncernu, budowany w Brześciu Kujawskim.

 

Jak poinformował Kongsberg, plany przeniesienia produkcji do Polski to m.in. efekt sugestii kluczowych klientów koncernu. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, Kongsberg przeprowadzi rozmowy z pracownikami zakładu w Burton.

 

Plan Kongsberga dotyka nie tylko fabryk w Europie. W sierpniu ogłoszono, iż zamknięty zostanie zakład w Easley w USA, zaś jego zadania przejmie nowa fabryka w Meksyku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy