ID Logistics dla Yves Rocher w Rosji
ID Logistics umacnia swoją pozycję na rynku rosyjskim. Firma uruchomiła właśnie nową platformę logistyczną dla producenta kosmetyków - Yves Rocher. Z zarządzanego przez ID Logistics magazynu realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych oraz zamówienia składane w ramach sprzedaży wysyłkowej.
Nowy magazyn Yves Rocher o powierzchni 12 500 m², położony jest w Obukhovie, 40 km od Moskwy. Blisko 200 pracowników zapewnia codzienne dostawy do 370 sklepów w Rosji i obsługuje internetowy kanał sprzedaży Yves Rocher, w ramach którego realizowanych jest około 6 tys. zamówień dziennie. W magazynie obsługiwanych jest 4500 rodzajów artykułów (SKU). ID Logistics odpowiada za odbiór towarów, składowanie, kompletowanie, przygotowywanie zamówień, ładowanie i zarządzanie zwrotami oraz usługi o wartości dodanej takie jak co-packing i ponowne etykietowanie. Operator rozwija również rozwiązania logistyczne z obszaru e-commerce, dostosowując je do dużych wzrostów wolumenu i wysokiego poziomu oczekiwań klientów. Dzięki temu, że w magazynie znajduje się oddział poczty rosyjskiej, każda przesyłka jest przygotowywana i wysyłana niemalże natychmiast po przygotowaniu do wysyłki.
Na rynku rosyjskim ID Logistics działa od 2013 roku. Po uruchomieniu nowej platformy, operator zarządza łącznie 7 magazynami i zatrudnia blisko 1000 pracowników. W gronie klientów ID Logistics są takie firmy jak Auchan, Metro, M.video (czołowa rosyjska sieć sklepów RTV i AGD), Bacardi i X5 Retail Group (największa rosyjska sieć handlowa z 11 tys. sklepów spożywczych). Szybka ekspansja ID Logistics w Rosji opiera się na specjalistycznej wiedzy z obszaru nowoczesnych technologii i innowacyjnym podejściu do współpracy z klientami.
Jérôme Jacek, dyrektor generalny ID Logistics Russia, mówi: – W Rosji Yves Rocher konsekwentnie umacnia swoją pozycję na szybko rozwijającym się i konkurencyjnym rynku. Musimy wciąż dostosowywać się i odpowiadać na zmieniające się potrzeby naszych klientów, szczególnie w zakresie obsługi e-commerce. To partnerstwo stanowi dla nas nowy etap rozwoju, głównie ze względu na wysoką poprzeczkę, zarówno jeśli chodzi o wymagania techniczne jak i poziom oczekiwań. Jesteśmy dumni z zaufania, jakim w tym projekcie obdarzyła nas firma Yves Rocher.
– Strategia rozwoju ID Logistics w Polsce zakłada wejście na rynek usług logistycznych dla firm z branży kosmetycznej. Dlatego cieszymy się z sukcesu ID Logistics Russia i uruchomienia nowego magazynu dla Yves Rocher, jednej z najbardziej znanych, światowych marek kosmetycznych. Z pewnością przygotowując ofertę dla naszych klientów z tej branży, skorzystamy z tego doświadczenia i know-how – podsumowuje Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics Polska.
(ID Logistics)