Rok sukcesów w DSV
Na drodze, na morzu, w powietrzu i w magazynie – niezależnie od obszaru działalności Grupa DSV dynamicznie się rozwija, odnotowując nie tylko doskonałe wyniki finansowe, ale także rozbudowując infrastrukturę oraz powiększając liczbę realizowanych zleceń, transportów i przesyłek.
Najważniejsze wydarzenia 2017 r. podsumowują Arkadiusz Mirek, prezes zarządu DSV Air & Sea; Filip Czerwiński, prezes zarządu DSV Road, oraz Maciej Walenda, Executive Vice President CEE and Russia oraz prezes zarządu DSV Solutions w Polsce.
DSV Air & Sea zakończyło miniony rok z doskonałymi wynikami, kolejny raz umacniając swoją pozycję na rynku transportu międzynarodowego. W efekcie synergii wynikającej z połączenia z UTi Worldwide, wraz z koncentracją na wzroście organicznym, lotniczo-morska dywizja DSV odnotowała 30 proc. dynamikę wzrostu obrotów.
– W 2017 r. osiągnęliśmy nie tylko ogromny wzrost sprzedaży, ale także o jedną trzecią zwiększyliśmy nasze zyski. We wszystkich obszarach działalności naszej dywizji możemy poszczycić się dynamicznym wzrostem, będącym efektem ciężkiej pracy całego naszego zespołu – mówi Arkadiusz Mirek, prezes zarządu DSV Air & Sea. Początek roku przyniósł nam wieści o awansie na pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu Polskich Linii Lotniczych LOT za największą sprzedaż cargo na polskim rynku w 2017 roku. Jednocześnie warto zaznaczyć, że aktualnie DSV Air & Sea zajmuje także miejsce na podium rankingu CASS Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) – światowej organizacji handlowej, skupiającej 280 przewoźników wykorzystujących linie lotnicze, którzy realizują obecnie 83% wszystkich przewozów lotniczych. Przy współpracy z naszymi klientami również we frachcie morskim odnotowaliśmy bardzo satysfakcjonujący, blisko 20 proc. wzrost wolumenu.
Zgodnie z założeniami strategicznymi DSV Air & Sea koncentrowało się w minionym roku nie tylko na rozwoju w zakresie obsługi frachtu lotniczego i morskiego, ale także w ramach obsługi odpraw celnych oraz transportów projektowych.
– Możliwość zapewnienia klientom kompleksowej obsługi w ramach naszej sieci agencji celnych stanowi jeden z kluczowych priorytetów rozwoju DSV Air & Sea. W minionym roku ten obszar naszej działalności stabilnie się rozwijał, dzięki czemu zwiększyliśmy liczbę odpraw o blisko 20 proc. – mówi Arkadiusz Mirek. Dynamiczny i ugruntowany wzrost odnotowuje także DSV Projects, czyli nasz zespół dedykowany do zadań specjalnych. Spośród całego szeregu realizowanych transportów projektowych na szczególną uwagę zasługuje z pewnością ogromny rozwój tych, realizowanych dla sektora militarnego.
DSV Road, odpowiedzialne za spedycję oraz transport drogowy, również rozwijało się w minionym roku bardzo dynamicznie, kończąc 2017 rok z rekordowymi wynikami sprzedaży, jeszcze silniejszą siecią dystrybucji krajowej oraz kolejnymi nowymi lokalizacjami.
– Rok 2017 r. był dla DSV Road czasem pełnym wyzwań oraz ambitnych planów, których konsekwentna realizacja umożliwiła nam osiągnięcie doskonałych wyników. Dzięki wypracowaniu 15 proc. dynamiki wzrostu sprzedaży udało nam się przekroczyć rekordowy poziom 500 mln przychodów z działalności operacyjnej. Jednocześnie rosła także nasza produktywność oraz liczba obsługiwanych przesyłek, która zwiększyła się w minionym roku o 14 proc. – mówi Filip Czerwiński, prezes zarządu DSV Road. Realizowana przez nas konsekwentnie strategia rozwoju pozwoliła nam także na dalsze umocnienie naszej sieci dystrybucji krajowej oraz na rozwój infrastruktury. W 2017 r. uruchomiliśmy nowy oddział w Szczecinie oraz dokonaliśmy zmian lokalizacji w Gdańsku i Sosnowcu. Wysiłek, jaki wkładamy w ulepszanie usług oraz kompleksowość naszej oferty znalazł także swoje odzwierciedlenie w tegorocznym awansie w rankingu Operator Logistyczny Roku, w którym zdobyliśmy Brązowe Godło.
Dynamiczny rozwój operatora wiąże się nie tylko z imponującymi wynikami osiągniętymi w ubiegłym roku, ale także z ambitnymi planami na nadchodzące miesiące. Obejmą one m.in. dalsze zmiany w zakresie infrastruktury w odpowiedzi na rosnące wymania operacyjne.
– W tym roku planujemy kolejne inwestycje w niezbędną powierzchnię operacyjną, co będzie wiązało się ze zmianą dwóch ważnych lokalizacji. Jeszcze w pierwszym kwartale br. planujemy otworzyć nowy obiekt magazynowy w Krakowie, a na maj zaplanowana jest przeprowadzka głównego podwarszawskiego oddziału DSV Road do nowej lokalizacji – mówi Filip Czerwiński.
DSV Solutions, odpowiedzialne za logistykę kontraktową, dzięki znacznemu zwiększeniu efektywności oraz nowym, niestandardowym rozwiązaniom także przyczyniło się do doskonałych wyników finansowych Grupy, zwiększając jednocześnie w ubiegłym roku swoje obroty o blisko jedną czwartą.
– Jestem bardzo dumny z faktu, że również DSV Solutions w Polsce miało swój udział we wzroście Grupy oraz w znaczący sposób powiększyło skalę aktywności i wyniki finansowe – mówi Maciej Walenda, prezes DSV Solutions w Polsce oraz Executive Vice President CEE and Russia. W ubiegłym roku nie rozszerzyliśmy znacząco wynajmowanej powierzchni, jednak dzięki strategicznemu podejściu do prowadzonej przez nas działalności osiągnęliśmy blisko 25 proc. wzrost obrotów i ponownie zwiększyliśmy wynik finansowy. Z sukcesem zrealizowaliśmy także relokację jednego z naszych większych oddziałów, a zarazem naszej centrali, do nowej lokalizacji w Jankach. Przy okazji wprowadziliśmy szereg usprawnień informatycznych, które pozwolą nam na dalsze rozszerzanie skali naszych operacji.
Skokowy wzrost obrotów oraz zaawansowania procesowego DSV Solutions jest także efektem systematycznego rozwoju w regionach, który będzie kontynuowany również w 2018 r.
– Na początku 2017 r. podjęliśmy decyzję o rozwoju rejonu południe, który od dłuższego czasu pełnił funkcję hubu na rynki Czech, Słowacji i Austrii. Ogromnym osiągnięciem jest także uruchomiona w Sosnowcu obsługa jednego z wiodących producentów hi-tech, dla którego realizujemy pełny cykl obsługi linii produkcyjnych. Kolejnym krokiem będzie zaś zaplanowane w ubiegłym roku uruchomienie drugiej lokalizacji w Sosnowcu, które przewidujemy na początek kwietnia 2018 – mówi Maciej Walenda.
Podsumowanie roku to także dobry moment, aby wspomnieć o dotychczasowych wyzwaniach oraz planach DSV Solutions na nadchodzące miesiące.
– Do największych wyzwań minionego roku z całą pewnością zaliczyć należy trudności na rynku pracy, które dały się we znaki całemu regionowi CEE. Cieszę się, że klienci zaczynają rozumieć sytuację i coraz częściej są gotowi partycypować w kosztach lub modyfikować model planowania w taki sposób, aby zminimalizować ryzyka operacyjne i kosztowe – mówi Maciej Walenda. Nie sposób również nie wspomnieć o sektorze e-commerce, o którym mam nadzieję już w krótce przestanie się mówić w kategoriach sensacji, a będzie on naturalnym rozwiązaniem dla każdego klienta branży. Dodam tylko, że DSV Solutions realizuje dzienne wydania na poziomie kilkunastu tysięcy linii w Polsce właśnie dla klientów z tego sektora.
– W tym roku przygotowujemy się do zwiększenia liczby naszych oddziałów, zgodnie z planem zakładającym rokroczne uruchamianie lub rozszerzanie operacji w co najmniej 2-3 lokalizacjach. Wyzwania na 2018 r. obejmują także nowe działania jakie podejmujemy na rzecz poprawy jakości i efektywności kosztowej, a także ciekawe z punktu widzenia całej branży przygotowanie do nowych wytycznych IFRS, które zmienią w znaczący sposób model księgowania kosztów najmu powierzchni od roku 2019 – podsumowuje Maciej Walenda.
Na zdjęciu: Filip Czerwiński, prezes zarządu DSV Road
(Grupa DSV)