200 tysięcy razy RX
Niedługo po zaprezentowaniu światu najnowszego modelu wózka elektrycznego STILL RX 20, z linii produkcyjnej zjechała dwustutysięczna maszyna serii RX. Pojazd uroczyście przekazano klientowi podczas targów LogiMAT 2018.
Pierwszy model serii RX – RX 50 – zaprezentowano w 2003 roku. Dodana do nazwy linii wózków produkowanych do tej pory litera „X” miała utożsamiać innowacyjność, świeżość designu oraz godzenie wydajności z ergonomią i przyjaznością środowisku. Na wypełnienie tych słów treścią nie trzeba było długo czekać. Dwa lata później na rynku pojawił się RX 20 – pierwszy na świecie elektryczny wózek czołowy z funkcją bocznej wymiany baterii. Znacząco ograniczając czas potrzebny na zastąpienie akumulatora w pełni naładowanym egzemplarzem i redukując do minimum ryzyko wykonania tej czynności, RX 20 zrewolucjonizował wtedy sposób myślenia o wydajności pojazdów transportu wewnętrznego i wkrótce potem stał się ogólnoświatowym bestsellerem.
Jubileuszowy wózek to właśnie najnowszy model RX 20. – To znamienne – mówi Thomas A. Fischer, CSO STILL GmbH – Fakt, że 200-tysięcznym wózkiem serii RX jest nowa „Dwudziestka” podkreśla nasze aspiracje, by dostarczać innowacyjne, wydajne, przyjazne środowisku rozwiązania, stanowiące odpowiedź na złożone potrzeby klientów. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest również to, że Seifert Logistics Group – odbiorca jubileuszowego modelu – to wieloletni partner, z którym łączy nas pełna zaufania relacja – mówi Fischer. Grupa Seifert Logistics specjalizuje się w całościowej obsłudze łańcuchów dostaw branż: automotive, papierniczej, chemicznej, budowlanej, farmaceutycznej oraz produkcji dóbr konsumenckich. – Dla naszej firmy to ważny kamień milowy we współpracy ze STILL – mówi Christian Stoll, COO Seifert Logistics. – Ze względu dynamiczny rozwój technologii my, logistycy, musimy wspierać klientów w przystosowaniu do dynamicznych zmian, jak dążenie do skracania czasów dostaw czy potrzeba transparentności łańcuchów wartości. Stosując rozwiązania STILL, jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom – tłumaczy Stoll.
Seria RX 20 składa się łącznie z 13 typów wózków o udźwigu nominalnym od 1,4 do 2 ton. Osiągają one prędkość do 20 km/h i są w stanie układać palety na poziomie do 5900 mm. Istnieje opcja wyposażenie maszyn w pojemne baterie litowo-jonowe. W standardzie dostępna jest także możliwość podpięcia akumulatora do jednego z dwóch układów. To jedyny na rynku wózek do 2,5 tony z taką funkcją. Nowoopracowany moduł napędowy z dwoma trójfazowymi silnikami jezdnymi z obudową, aktywnym układem chłodzenia oraz nową wersję przetwornicy nie wymaga częstych konserwacji nawet przy intensywnej eksploatacji. Co więcej, pozwala wózkowi pokonywać przy pełnym załadunku wzniesienia o nachyleniu do 20%. Wyróżnikiem zmodernizowanej wersji RX 20 jest także skuteczne pogodzenie dwóch pozornie sprzecznych dążeń. Wózek jest krótszy i niższy niż jego poprzednicy. Mimo to mieści się w nim bateria o podwyższonej pojemności, a w kabinie operatora jest więcej miejsca niż dotychczas, a do tego poprawiono widoczność we wszystkie strony. Wózki RX 20 wyposażono także w szereg usprawnień wspomagających sterowanie i jazdę. Na monitorze wyświetlany jest komplet informacji o parametrach takich jak: prędkość poruszania, kąt nachylenia podłoża, stabilność, stan baterii, a dostępne na nim menu pozwala dostosować tryb działania do obecnych warunków. W pojeździe zastosowano dodatkowo systemy redukujące prędkość na zakrętach oraz w sytuacji, gdy karetka wideł jest uniesiona.
(Still)