Można rozpocząć rozbudowę toru wodnego dolnej i zewnętrznej Łaby
Dobre wieści dla żeglugi i klientów hamburskiego portu na całym świecie: procedura planowania rozbudowy toru wodnego dolnej i zewnętrznej Łaby została zakończona uzupełniającą decyzją planowania.
Trzecia uzupełniająca procedura planowania wymagana przez Federalny Sąd Administracyjny została przeprowadzona przez instytucje planujące odpowiedzialne za ten znaczący projekt. Tym samym spełnione zostały prawne wymogi niezbędne do rozpoczęcia robot inwestycyjnych.
– To jest bardzo dobra wiadomość dla naszych klientów z biznesu i żeglugi na całym świecie oraz dla całego regionu metropolitarnego Hamburga – powiedział Axel Mattern, joint-CEO Hafen Hamburg Marketing. – Czekaliśmy długi czas na ten dzień i teraz mamy nadzieję na szybką realizację”, dodał Ingo Egloff, jego kolega z zarządu. Port jest już gotowy na mega-statki i może obsłużyć największe kontenerowce o pojemności powyżej 20,000 TEU, jak również inne wielkie jednostki. Odpowiednie nabrzeża i wyposażenie terminali umożliwiają to już dzisiaj. Dzięki korekcie toru wodnego z portu w przyszłości będą mogły wypływać statki o zanurzeniu 13,50 metra niezależnie od pływów, a z wykorzystaniem fali przypływu do 14,50 metra. Dla żeglugi korekta toru wodnego oznacza większe o jeden metr dopuszczalne zanurzenie, co niesie ze sobą istotne korzyści. Dzięki temu statki kontenerowe będą mogły przewieźć około 1.800 kontenerów (TEU) więcej, a mijanka na Łabie przed Hamburgiem umożliwi ruch wielkich statków w obu kierunkach bez dotychczasowych ograniczeń.
Hamburg jest największym portem uniwersalnym Niemiec i trzecim największym portem kontenerowym w Europie. Techniczne innowacje i wysoka produktywność, jak również krótkie czasy obsługi przy nabrzeżu terminali oraz nigdzie indziej w Europie nie spotykana sieć połączeń kolejowych z zapleczem lądowym podkreślają znaczenie Hamburga jako logistycznego hub’u w światowych łańcuchach transportowych.