ID Logistics: obsługa e-commerce dla Norauto Polska
ID Logistics konsekwentnie rozszerza zakres współpracy z Norauto Polska, siecią sklepów motoryzacyjnych i serwisów samochodowych. Teraz operator odpowiada za obsługę logistyczną zamówień, składanych w sklepie internetowym www.norauto.pl.
Tym samym w mszczonowskim centrum dystrybucji Norauto, zarządzanym przez ID Logistics, scentralizowano obsługę wszystkich kanałów sprzedaży sieci w Polsce zarówno stacjonarnej, jak i e-commerce.
W ramach obsługi e-commerce ID Logistics odpowiada za kompletowanie, kontrolę poprawności przygotowanych zamówień oraz, przy współpracy z firmą kurierską, wysyłkę zakupionych artykułów do klientów. Asortyment towarów dostępny w centrum dystrybucji jest bardzo zróżnicowany i obejmuje 2 700 SKU (rodzajów) artykułów składowanych w magazynie oraz sezonowych, dostarczanych przez dostawców zewnętrznych. Są to artykuły i akcesoria samochodowe o różnych wymiarach, kształcie i wadze, od żarówek, wycieraczek, akumulatorów, części zamiennych po opony, foteliki samochodowe i bagażniki dachowe.
– Najmniejszym, skompletowanym przez nas zamówieniem w ramach obsługi kanału e-commerce było pojedyncze etui na kluczyki samochodowe, a największym bagażnik dachowy. Z punktu widzenia obsługi magazynowej, głównym wyzwaniem będzie dla nas obsługa sprzedaży sezonowej, przede wszystkim opon – uzupełnia Paweł Gajda, kierownik działu obsługi Norauto, ID Logistics Polska.
Rozszerzenie zakresu współpracy o obsługę kanału e-commerce wymagało od ID Logistics wprowadzenia zmian zapewniających efektywną obsługę magazynową. Dotyczyły one m.in. nowej organizacji miejsc składowania, związanej z dostosowaniem ich do przechowywania artykułów czekających na wysyłkę i zwrotów. Kluczowe znaczenie dla operatora miała też integracja systemu zarządzania magazynem z systemem firmy kurierskiej doręczającej zamówiony towar do klientów, co pozwala m.in. na drukowanie etykiet oraz przygotowanie wysyłek pobraniowych. Ze względu na znaczny wzrost ilości obsługiwanego towaru, zatrudniono także nowych pracowników.
– Dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek e-commerce wymaga od operatorów logistycznych dostosowania operacji i powierzchni magazynowych do potrzeb tego kanału dystrybucji. W procesie obsługi klienta z sektora e-commerce zadanie operatora logistycznego polega nie tylko na wywiązywaniu się z zadań w zakresie logistyki, ale również stanowi integralną część kreowania wizerunku marki klienta. Profesjonalne przygotowanie i kompleksowe rozwiązania logistyczne, jakimi dysponuje ID Logistics, umożliwiły nam sprawne przeprowadzenie projektu uruchomienia platformy e-commerce w magazynie w Mszczonowie. W kolejnych miesiącach planujemy wspólną optymalizację procesów e-commerce – mówi Agnieszka Tuszyńska-Pączkiewicz, koordynator ds. logistyki, Norauto Polska.
– E-commerce ma kluczowe znaczenie w naszej strategii rozwoju na polskim rynku. Obsługa sklepu internetowego Norauto to pierwszy krok, teraz będziemy wzmacniać ofertę skierowaną do tej branży. Z pewnością skorzystamy z doświadczenia i know-how Grupy ID Logistics, europejskiego lidera w obsłudze e-commerce – podsumowuje Sylwia Dunn, dyrektor ds. rozwoju, ID Logistics Polska.
ID Logistics współpracuje z Norauto Polska od października 2016 roku, kiedy to zostało uruchomione centrum dystrybucji Norauto w Mszczonowie. Na początku operator odpowiadał za realizację zamówień składanych przez 19 centrów samochodowych w Polsce oraz zarządzanie depozytem opon klientów w ramach tzw. przechowalni sezonowej. Firmy stopniowo rozszerzały zakres współpracy. Po przejęciu w 2017 roku przez Norauto sieci Feu Vert i integracji punktów sprzedaży, liczba centrów samochodowych zaopatrywanych przez ID Logistics zwiększyła się do 39. Kolejnym krokiem było rozszerzenie zasięgu geograficznego dostaw o Rumunię, gdzie ID Logistics zaopatruje 6 centrów samochodowych Norauto. W tym roku w mszczonowskim magazynie wprowadzono też obsługę zamówień ekspresowych oraz system kontroli i rejestracji pakowania dostaw.
(ID Logistics)