PSA rozpoczyna w fabryce w Tychach produkcję silników
Przejęcie Opla przez PSA wiązało się z wieloma obawami o przyszłość polskich zakładów niemieckiej marki. Pierwszy przełom nastąpił wiosną minionego roku, gdy francuski koncern ogłosił, że zamierza wykorzystać możliwości fabryki w Tychach i rozpocznie tam produkcję nowoczesnych silników benzynowych.
Wczoraj miała miejsce oficjalna inauguracja produkcji 3‑cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech. W gronie gości obecnych na uroczystości znalazł się Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA.
Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji.
– Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupy PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów 5 naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik — powiedział Carlos Tavares.
– Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Grupy PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech — powiedział Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach.
Zakład w Tychach został doinwestowany kwotą 250 mln EUR. Moce produkcyjne szacowane na poziomie do 460 000 silników rocznie powinny zaspokoić rosnące zapotrzebowanie klientów na silniki benzynowe. Zmodernizowany zakład wdrożył procesy i standardy jakości Grupy PSA.
Po wczorajszej uroczystości czekamy na wieści dotyczące fabryki samochodów w Tychach. Wraz ze starzeniem się produkowanego tam Opla Astry wolumen produkcji stopniowo spada, ograniczone zostało też zatrudnienie. Są jednak sygnały, że PSA może zdecydować się na produkcję w Polsce nowego modelu.