ID Logistics: magazyn e-commerce dla MediaMarkt w Holandii
Grupa ID Logistics wzmacnia swoją obecność na europejskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej. Operator rozszerzył zakres współpracy z siecią handlową MediaMarkt, dla której w Holandii uruchomi nowoczesny magazyn e-commerce i B2B.
Zgodnie z planem, przygotowywane tu będą zamówienia składane przez klientów w sklepie internetowym oraz dostawy do 49 sklepów stacjonarnych sieci MediaMarkt w Holandii.
Nowy magazyn MediaMarkt i ID Logistics o powierzchni 70 tys. mkw. położony jest w Etten-Leur na południu Holandii. Jego uruchomienie jest częścią większego planu reorganizacji całego łańcucha dostaw sieci handlowej. Pokazuje też determinację MediaMarkt w dążeniu do odgrywania wiodącej roli w kanale sprzedaży e-commerce.
Budowę obiektu rozpoczęto w czwartym kwartale 2018 roku, a jej zakończenie zostało zaplanowane na koniec drugiego kwartału br. Operacje magazynowe związane z dostawami e-commerce i scentralizowaną obsługą logistyczną sklepów stacjonarnych MediaMarkt w Holandii mają rozpocząć się latem 2019 roku. Początkowo powstanie tu około 150 miejsc pracy.
Uruchomienie magazynu w Etten-Leur ma przynieść wymierne korzyści zarówno klientom, jak i dostawcom sieci MediaMarkt. Klienci skorzystają z szerokiej, wielokanałowej dostępności produktów i usług. Natomiast dostawcy, zamiast do różnych sklepów, będą dostarczać swoje towary tylko w jedno miejsce.
Michael Soehlke, dyrektor finansowy MediaMarkt Netherlands, skomentował: – Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie scentralizowanej dystrybucji z tego magazynu. Da nam to duży impuls do dalszego działania i zapewni możliwość efektywnej współpracy ze wszystkimi dostawcami i partnerami. To naprawdę korzystne rozwiązanie, z którego bezpośrednio skorzystają także nasi klienci.
– Możemy zapewnić MediaMarkt wartość dodaną i elastyczność, której oczekuje, dzięki naszej wiedzy w zakresie zarządzania magazynami i planowania transportu, a także dużemu doświadczeniu Grupy ID Logistisc w obsłudze handlu detalicznego i e-commerce – powiedział Marco van Walraven, dyrektor generalny ID Logistics Benelux.
Eric Hémar, prezes Grupy ID Logistics, uzupełnił: – Chciałbym podziękować MediaMarkt za wybór ID Logistics na swojego partnera. Ten projekt łańcucha dostaw zapewni znaczący rozwój sprzedaży. A my z przyjemnością możemy powiedzieć, że zasięg naszej współpracy partnerskiej z MediaMarkt zwiększył się i obejmuje teraz kilka krajów europejskich.
Wzmocnienie współpracy z siecią MediaMarkt i uruchomienie nowego magazynu e-commerce w Holandii ma także duże znaczenie dla polskiego oddziału ID Logistics.
– Zgodnie ze strategią rozwoju na 2019 rok, naszą ofertę z zakresu dedykowanej logistyki kontraktowej kierować będziemy m.in. do specjalistycznych sieci handlowych zarówno w zakresie obsługi magazynowej dostaw do sklepów stacjonarnych, jak i kanału e-commerce. Uruchomienie nowego magazynu dla MediaMarkt to projekt, który wymaga dużego doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. Z pewnością przygotowując oferty dla naszych klientów w Polsce skorzystamy z know-how ekspertów ID Logistics z Holandii – podsumowała Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.
(ID Logistics)