Opakowania zwrotne w łańcuchach dostaw

Opakowania zwrotne w łańcuchach dostaw

GEFCO od 30 lat wykorzystuje system opakowań zwrotnych w transporcie komponentów dla czołowych producentów z branży motoryzacyjnej i przemysłu lotniczego.

Każdego dnia blisko 130 000 tego typu opakowań jest obsługiwanych przez pracowników 26 dedykowanych europejskich centrów zarządzania, tworząc przyjazny dla środowiska system skupiający około 2000 uczestników.

Proekologiczne rozwiązania oznaczają mniej opakowań jednorazowych na rynku i mniej ciężarówek na drogach. Większość opakowań GEFCO jest składana, co umożliwia bardziej efektywne wypełnienie naczep, a wszystkie zużyte opakowania są w 100% poddawane recyklingowi.

Działając na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, wielu producentów traktuje outsourcing zarządzania przepływem opakowań jako rozwiązanie, które pozwala im ponownie skupić się na podstawowej działalności. Po tym, jak w 1989 r. jeden z wiodących graczy na rynku motoryzacyjnym utorował drogę dla opakowań zwrotnych, w 2014 r. jeden z producentów samochodów klasy premium zdecydował się powierzyć Grupie GEFCO zarządzanie swoim globalnym łańcuchem dostaw z wykorzystaniem tego typy systemu dla wszystkich fabryk i głównych dostawców. Niedawno duża firma z branży lotniczej podpisała z GEFCO długoterminowy kontrakt na przekształcenie łańcucha dostaw w kierunku bardziej zrównoważonym poprzez wykorzystanie opakowań zwrotnych.

– Nasza oferta logistyki opakowaniami zwrotnymi ma na celu zapewnienie integralności produktu klienta, a jednocześnie optymalizację stopnia załadunku samochodów, zaopatrzenia linii produkcyjnej i magazynu. Takie rozwiązanie nie tylko optymalizuje łańcuch dostaw, ale także ogranicza koszty i w rezultacie pozwala osiągnąć znaczny wzrost rentowności naszych klientów, widoczny zwłaszcza na wysoce konkurencyjnych i dynamicznych rynkach – mówi Sébastien Roger, Reusable Packaging Solution Manager w Grupie GEFCO.

Grupa GEFCO, oprócz wiedzy i doświadczenia w zarządzaniu przepływami opakowań, oferuje swoim klientom wsparcie rozsianej po całej Europie sieci przeszkolonych audytorów ds. aktywów. W razie potrzeby pomagają oni klientom w procesie zmiany lub dostosowania elementów łańcucha dostaw. Audytorzy prowadzą również indywidualne szkolenia, których ukończenie pozwala nadzorować każdy etap zarządzania opakowaniami, w tym zamawianie, rezerwację przesyłek, kontrolowanie przepływów, poprawianie błędnych rezerwacji czy fakturowanie.

Grupa opracowała w pełni dedykowany system informatyczny o nazwie NETBOX, który zapewnia śledzenie przepływów i operacji dokonywanych przez klienta w czasie rzeczywistym. W oparciu o te dane, można w każdej chwili dostosować do potrzeb lokalizację i ruchy opakowań, co zwiększa elastyczność i efektywność całego procesu. To predyktywne i bezpieczne oprogramowanie generuje znaczne oszczędności w całym łańcuchu, zapewniając bardziej zrównoważony model transportu.

– Jestem przekonany, że stosowanie opakowań zwrotnych wnosi wyjątkową wartość dodaną na rynek logistyki, a szczególnie dla producentów, którzy poszukują obecnie nowych rozwiązań ograniczających wpływ łańcucha dostaw na środowisko. Nasza globalna sieć i bezkonkurencyjne doświadczenie w zakresie kompleksowych rozwiązań może stanowić prawdziwy przełom na rynku – podsumowuje Sébastien Roger.

 

(Gefco)

Poleć ten artykuł:

Polecamy