Euro-net w Prologis Park Janki
Prologis podpisał jedną z największych transakcji pod względem powierzchni zabudowy na europejskim rynku magazynowym w tym roku, ze swoim długoletnim partnerem EURO-net Sp. z o.o., obejmującą ok. 160 000 mkw. w Prologis Park Janki.
Park ten, zlokalizowany zaledwie 15 km od centrum Warszawy i 14 km od lotniska Okęcie, został wybrany przez EURO-net – właściciela ogólnopolskiej sieci detalicznej RTV EURO AGD – jako centrum dystrybucyjne dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce.
Transakcja obejmuje budowę dwóch budynków typu build-to-suit (BTS) o łącznej powierzchni niemal 125 000 mkw. oraz przedłużenie obecnie obowiązującej umowy najmu.
EURO-net Sp. z o.o. jest właścicielem sieci wyspecjalizowanych sklepów RTV EURO AGD, oferujących elektronikę użytkową. Sieć działa w modelu omnichannel, oferując produkty zarówno poprzez sklepy stacjonarne, jak i sklepy internetowe. Chcąc zapewnić jeszcze większą efektywność operacyjną, EURO-net zdecydował się na znaczne powiększenie powierzchni magazynowych, tworząc jedno z największych w Europie centrów dystrybucyjnych dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce.
– Jako lider rynku elektroniki użytkowej koncentrujemy się na stałym rozwoju i zapewnieniu klientom jak najlepszych doświadczeń w kontakcie z naszą marką. A klient oczekuje przede wszystkim szerokiego wyboru, dostępności towarów i szybkiej dostawy. Z tego względu powiększamy nasze powierzchnie magazynowe i wprowadzamy nowoczesne rozwiązania logistyczne. Stworzenie jednego z największych centrów dystrybucyjnych w Polsce dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce umożliwi nam optymalizację działań operacyjnych, a jednocześnie – co było dla nas bardzo ważne – stworzenie przyjaznej przestrzeni do pracy.
– Cieszymy się, że wspólnie z Prologis wypracowaliśmy projekt zapewniający pracownikom wygodne i komfortowe miejsca pracy, udogodnienia komunikacyjne, uwzględniający także przestrzenie zielone i oranżerie. Nasze wieloletnie, pozytywne doświadczenia ze współpracy z Prologis zdecydowały o wyborze tego partnera biznesowego i podpisaniu z nim umowy na kolejne lata – powiedziała Dorota Grubka, dyrektor ds. najmu i administracji, EURO-net Sp. z o.o.
– RTV EURO AGD jest liderem na rynku elektroniki użytkowej, a dzięki tej inwestycji chce zoptymalizować swoje działania w obszarze dystrybucji. Nie zapomina przy tym o aspektach związanych ze zrównoważonym rozwojem i o komforcie swoich pracowników. Te wszystkie elementy musiały zostać uwzględnione, aby doszło do finalizacji transakcji. Dla mnie osobiście to 160 000 mkw. czystego sukcesu i potwierdzenie, że zrozumienie potrzeb klienta to jedyna słuszna droga do udanych transakcji – powiedziała Joanna Sinkiewicz, partner, dyrektor w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield pośredniczącej w zakupie.
Inwestycja dla EURO-net zostanie zrealizowana na działce w całości należącej do Prologis, o powierzchni 24 hektarów, co daje możliwość dalszego rozwoju firmy w ramach tego samego parku logistycznego. Na obiekt przypadnie 820 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, 74 dla ciężarowych, cztery wiaty dla rowerzystów i cztery stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych.
Strefa przydokowa została zaprojektowana tak, by ułatwić załadunek i rozładunek – cofnięto pierwszą linię słupów, a całość doświetlono światłem sztucznym 300 lx oraz dziennym do wartości 5%. Podwójny wjazd i wyjazd dla aut ciężarowych oraz osobne punkty dedykowane samochodom osobowym, jak również kołowrotki dla ruchu pieszego znacząco upłynnią ruch i podniosą bezpieczeństwo pracowników.
W nowo powstających budynkach, podobnie jak we wszystkich magazynach Prologis w Polsce, wdrożone zostaną także istotne rozwiązania wspierające zarządzanie i obsługę techniczną nieruchomości. Należą do nich system smart meteringu, który umożliwia klientom zdalny odczyt i monitorowanie liczników zużycia wszystkich mediów w obiektach, a także systemy do zdalnej obsługi technicznej budynków oraz automatycznego odczytu tablic rejestracyjnych.
– Podczas 12-letniej współpracy z Euro-net postawiliśmy na poznanie i zrozumienie oczekiwań biznesowych naszego klienta. Biorąc pod uwagę jego dynamiczny rozwój, zaproponowaliśmy rozwiązania, które wychodzą naprzeciw zmieniającym się wymaganiom logistycznym, w tym efektywniejszej i szybszej dystrybucji na potrzeby rosnącego segmentu e-commerce. To jedna z największych tego typu umów w Polsce, a potrojenie zajmowanej dotychczas przez EURO-net w Prologis Park Janki powierzchni zabudowy podkreśla znaczenie świetnej lokalizacji oraz jest świadectwem wartości naszej strategii koncentrującej się na kliencie – powiedziała Kamila Pruk, Senior Leasing Officer Prologis w Polsce.
Nowy Prologis Park Janki będzie nowoczesnym i spełniającym zasady zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjnym oraz miejscem przyjaznym dla pracowników. Na jego terenie znajdzie się wystarczająca ilość miejsc parkingowych oraz wiaty rowerowe, a korzystający z komunikacji publicznej mają do dyspozycji przystanek autobusowy w odległości zaledwie 500 m od parku.
Część biurową parku zaprojektowano tak, by pracowało się w niej wygodnie i w przyjaznej atmosferze. W tym celu w większości biur będą windy, a otwarta przestrzeń pozwoli na swobodny dostęp dużej ilości naturalnego światła. Zaplanowano też wielobarwne oranżerie. Na zewnątrz obiektu powstaną zieleńce z drzewami i krzewami, a wzdłuż ulicy Rodzinnej zostaną zasadzone drzewa.
(Prologis)