5 milionów pomocy
Audi wspiera instytucje medyczne i społeczne w swoim rodzinnym regionie, ale zapewnia też pomoc humanitarną na poziomie międzynarodowym. Koncern przeznacza pięć milionów euro na pomoc w nagłych wypadkach związanych z koronawirusem.
Marcus Duesmann z dniem 1 kwietnia objął stanowisko prezesa zarządu Audi AG (bez wątpienia to człowiek, który nie boi się wyzwań). – Światowa pandemia koronawirusa stwarza dla nas wszystkich zupełnie nowe wyzwania – dla nas jako przedsiębiorstwa, ale też dla całego społeczeństwa. Jestem przekonany, że po zakończeniu kryzysu wszystkie inicjatywy stworzone dla zatrudnionych w Audi będą kontynuowane. W tej chwili jednak liczy się przede wszystkim zdrowie naszych pracowników, ich rodzin i społeczeństwa jako całości.
Pracownicy Audi, którzy chcą się aktywnie zaangażować w działania pomocowe, przesyłają swoje propozycje za pośrednictwem specjalnego, wewnętrznego adresu e-mail.
Pierwsza transza darowizn pieniężnych już ruszyła. 30 marca Audi AG przekazało ponad 600 000 euro dla szpitali w Ingolstadt i w Neckarsulm. To pierwsze kwoty z ogólnej sumy pięciu milionów euro, które firma przeznaczy na różne działania w walce z koronawirusem. Dodatkowo wspiera inicjatywę „sprint4local – tydzień dla Ingolstadt”. Inicjatywa ta została zapoczątkowana przez Digital Startup Center i przez IFG Ingolstadt. Jej uczestnicy mają czas od 1 do 7 kwietnia, by wymyślić i przedstawić projekty na temat tego, w jaki sposób region Ingolstadt może sprostać wyzwaniom kryzysu, a tym samym jak wyjść z niego silniejszym. Zagraniczne fabryki Grupy Audi także zapewniają wsparcie projektów lokalnych w swoich krajach. Dla przykładu Audi Brussels i Audi China kupują sprzęt medyczny dla wybranych placówek, a Audi Hungaria przekazała pieniądze na rzecz szpitala w Győr. W innych lokalizacjach również planuje się tego typu przedsięwzięcia.
We wtorek, 14 kwietnia o godz. 20 w siedzibie Audi w Ingolstadt, skrzypaczka Lisa Batiashvili – dyrektor artystyczna Letnich Koncertów Audi – da specjalny koncert. Towarzyszyć jej będą znani muzycy: Maximilian Hornung, François Leleux, Sarah Christian i Jano Lisboa. Występ ten będzie można obejrzeć na Facebook’u @Audi.AG oraz na kanale Audi na YouTube. Transmitowany będzie również na żywo na www.audimedia.tv.
Pod hashtagiem #AudiTogether cztery pierścienie prezentują swoją postawę jako firmy w obliczu wspólnego wyzwania związanego z epidemią. Hasło „We are in thistogether” oznacza solidarność i wspólnotę marki, pracowników i fanów Audi z całego świata. Inicjatywie tej towarzyszą inne aktywności, do których można dołączyć. Pierwszą z nich jest tzw. #FourRingsChallenge, w którym każdy może przedstawić swoje kreatywne pomysły dotyczące wyglądu czterech pierścieni z logo Audi. Zobacz: https://www.facebook.com/AudiPL/videos/535713644027606 W ciągu najbliższych kilku dni uruchomione zostaną kolejne aktywności na kanałach Audi w social mediach. Znajdą się wśród nich działania na Instagramie związane z różnymi funkcjami Audi A3 i Audi e-tron Sportback oraz specjalny filtr do pytania „Jakim Audi jesteś?