Raben wprowadza potwierdzenie dostawy zdjęciem
W obecnej rzeczywistości szczególnie istotne stało się poczucie bezpieczeństwa. Konsumenci znacząco zmienili swoje nawyki i zachowania. Większość z nich, kierując się ostrożnością, wybrała zakupy w Internecie. Właśnie w trosce o wygodę i bezpieczeństwo odbiorców, chcąc zachować zalecaną odległość między osobami biorącymi udział w realizacji dostawy, Grupa Raben wprowadza nową usługę dodatkową dla przesyłek drobnicowych. Polega ona na bezdotykowym potwierdzeniu dostawy za pomocą zdjęcia. Usługa dostępna jest od 4 maja.
– Obecna sytuacja na rynku jest bez wątpienia sporym wyzwaniem, mimo to jesteśmy cały czas gotowi do obsługi przesyłek i wychodzimy naprzeciw aktualnym potrzebom naszych klientów i odbiorców. Dlatego teraz, w dobie zagrożenia koronawirusem, nie tracąc czasu, sięgamy po nowe rozwiązanie. Z myślą o dodatkowych środkach ostrożności wprowadzamy Picture Confirming Delivery (w skrócie PCD) – usługę, która sprawia, że potwierdzenie dostawy może zostać zrealizowane bezkontaktowo niemal bez udziału odbiorcy – mówi Katarzyna Jaeger, dyrektor sprzedaży Grupy Raben.
Proces dostawy z PCD przebiega bardzo prosto. Wystarczy, że klient wprowadzi do systemu myOrder (na platformie myRaben.com) zlecenie, w którym zaznacza chęć skorzystania z darmowej usługi dodatkowej PCD. Następnie kierowca, realizując dostawę, pozostawia towar w miejscu wskazanym przez odbiorcę i wykonuje 3 zdjęcia: etykiety, przesyłki i przesyłki z etykietą. W ten wygodny sposób potwierdza dostawę bez potrzeby składania podpisu przez odbiorcę, a zatem możliwe jest zachowanie odpowiedniej odległości między kierowcą a odbiorcą. Zdjęcia są automatycznie zapisywane w urządzeniu mobilnym kierowcy i przetwarzane na dokument potwierdzający dostawę. Na tym dokumencie zapisywane są również: numer rejestracyjny samochodu dostawczego, data, godzina i współrzędne geograficzne miejsca wykonania zdjęć.
To innowacyjne rozwiązanie daje pewność, że fotografie zostały wykonane właśnie w danym miejscu i czasie. Natomiast, dokument potwierdzający dostawę klient może natychmiast zobaczyć na platformie myRaben w module myTruck&Trace.
Odbiorca zawsze może wybrać tradycyjną metodę potwierdzania odbioru, czyli podpisać się na urządzeniu mobilnym kierowcy lub dokumencie przewozowym. Raben w tym zakresie jest elastyczny.
Korzyści dla klienta i odbiorcy
PCD powstała, aby dostawy były bardziej bezpieczne i wygodne. Nowa usługa ma na celu ułatwienie procesu realizacji dostaw, również w przypadku, gdy odbiorca nie chce lub nie może potwierdzić dostawy podpisem, a przesyłka może być pozostawiona we wskazanym przez niego miejscu. Takie rozwiązanie umożliwia całkowicie bezdotykową dostawę, bez niepotrzebnego kontaktu i interakcji między odbiorcą a kierowcą. Bez zbędnych podpisów i pieczątek. Dzięki wprowadzeniu PCD możliwy jest nawet odbiór zdalny np. podczas pobytu na kwarantannie. Potwierdzenie dostawy zdjęciem, dzięki automatycznej rejestracji danych, nie tylko na temat wyglądu przesyłki ale także daty, godziny i miejscu dostawy, a nawet numeru rejestracyjnego samochodu dostawczego, daje większą pewność nadawcy oraz odbiorcy, że dostawa została zrealizowana tu i teraz.
Nowy serwis PCD jest dostępny w portfolio Raben dla drobnicowych przesyłek krajowych i międzynarodowych, w obrębie krajów obsługiwanych przez Grupę, z wyłączeniem usługi transportu świeżej żywności w temperaturze kontrolowanej. Usługa dostępna od 4 maja 2020 roku i jest bezpłatna.
.
(Raben)