XPO Logistics obchodzi 40-lecie jako oficjalny partner transportowy Tour de France
29 sierpnia XPO Logistics pojawi się na drogach Tour de France po raz 40-ty z rzędu jako oficjalny partner transportowy. Zespół 68 kierowców XPO będzie pilotował 52 ciężarówki na dystansie 3479 kilometrów, przewożąc po trasie ponad 420 ton ładunku. Gdy 20 września w Paryżu Tour ogłosi zwycięzcę, firma obsłuży wszystkie 21 etapów wyścigu.
XPO jest odpowiedzialne za zapewnienie transportu barier, bram, lakieru, mebli, sprzętu audiowizualnego i innych materiałów z etapu na etap zgodnie ze złożonymi wymaganiami. W 2019 roku organizator imprezy Amaury Sport Organisation (A.S.O.) przyznał XPO przedłużenie kontraktu do 2024 r., Zapewniając, że charakterystyczne białe ciężarówki lidera logistyki będą nadal dobrze znanym widokiem w wioskach turystycznych i miejscach dla widzów.
W tym roku wsparcie XPO dla Tour jest wyjątkowe na kilku frontach. Wyścig został przełożony z powodu COVID-19, a XPO ściśle współpracowało z A.S.O. wdrożenie protokołów bezpieczeństwa i higieny pracy w oparciu o wytyczne francuskiego rządu i organizacji Tour. Wszyscy kierowcy przejdą szkolenie w zakresie bezpieczeństwa z protokołów wyścigu i zostaną wyposażeni w maski, żel odkażający, środki dezynfekujące i podręcznik procedur bezpieczeństwa. Zespół specjalnie przeszkolonych pracowników XPO oraz instruktorów będzie wspierać kierowców na każdym etapie.
Ponadto po raz pierwszy XPO wykorzysta dwie ciężarówki napędzane gazem ziemnym ze swojej przyjaznej dla środowiska floty do ostatecznego przybycia na linię mety Champs-Élysées. Czyste ciężarówki z silnikiem Diesla Euro 6, które XPO wdroży podczas całej trasy, a także wykorzystanie przez firmę paliw alternatywnych, eko-szkolenie kierowców i mundury pochodzenia organicznego pomogą A.S.O. zmniejszyć wpływ wydarzenia na środowisko.
Luis Gomez, dyrektor zarządzający ds. transportu – Europa, XPO Logistics, powiedział: – Cieszymy się, że możemy świętować cztery dekady Tour de France. Wsparcie XPO dla A.S.O. jest na rekordowym poziomie jak na tegoroczny wyścig – będziemy mieli więcej ciężarówek i kierowców przewożących ładunki bezpieczniej niż kiedykolwiek wcześniej, z bardziej ekologicznymi operacjami. Nasze usługi związane z wyścigiem są powodem do dumy dla wszystkich w XPO.
– W tych trudnych czasach mamy najlepszego możliwego partnera transportowego w naszym zespole – powiedział Jean-Luc Duplantier, dyrektor logistyki A.S.O. – Zaangażowanie XPO w kwestie zdrowia i bezpieczeństwa było widoczne od początku procesu planowania pięć miesięcy temu. Ich rozwiązania sprostały wyzwaniu i po raz kolejny zapewniamy Tour de France ponad dziesięciu milionom fanów na całym świecie.