GEFCO dostarcza nowe auta dostawcze dla Poczty Polskiej
GEFCO Polska realizuje kontrakt na adaptację oraz dostawę ponad 1000 pojazdów dostawczych Peugeot Boxer i Partner dla Poczty Polskiej. Największymi wyzwaniami projektu są duży wolumen zamówienia, krótki termin realizacji oraz zarządzanie większym zespołem przy zachowaniu standardów sanitarnych w czasie pandemii.
Obecny kontrakt to kolejny przykład bliskiej współpracy Peugeot Polska i GEFCO Polska przy realizacji dużych zamówień flotowych wykraczających ponad bieżącą obsługę logistyczną sieci dealerskiej.
W ramach kontraktu GEFCO odpowiada za kompleksową obsługę logistyczną pojazdów dla Poczty Polskiej, począwszy od ich odbioru z fabryk Peugeot w Hiszpanii i Włoszech, przez adaptację po dostawę gotowych samochodów do centrów logistycznych Poczty Polskiej na terenie całego kraju. Ponad 1000 aut dostawczych Peugeot Boxer i Peugeot Partner jest przewożonych transportem drogowym i kolejowym do oddziału GEFCO Łajski pod Warszawą. Tam odbywa się proces przygotowania aut zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Zmiany obejmują wykonanie profesjonalnej zabudowy ze sklejki, oklejenie pojazdów w barwy klienta końcowego, montaż tablic rejestracyjnych, doposażenie pojazdów w gaśnice i trójkąty ostrzegawcze oraz wykonanie niezbędnych operacji technicznych, po których pojazd będzie gotowy do rozwożenia przesyłek.
– Szczegóły projektu zostały omówione podczas spotkania przedstawicieli Peugeot Polska, Poczty Polskiej i GEFCO Polska. Cieszymy się z możliwości kontynuowania dotychczasowej współpracy z Peugeot Polska w ramach zamówień flotowych. W przypadku zlecenia dla Poczty Polskiej największym wyzwaniem jest krótki termin realizacji zlecenia oraz duży wolumen pojazdów, które należy poddać szeregowi czynności przygotowawczych. GEFCO jest głównym operatorem logistycznym Peugeot Polska, więc tego typu zlecenia wykonujemy ponad bieżącą obsługę dostaw pojazdów w sieci dealerskiej Peugeot. Korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań logistycznych i darzymy siebie dużym zaufaniem – mówi Adam Wielgus, kierownik centrów samochodowych i obsługi technicznej GEFCO Polska.
Dodatkowym wyzwaniem jest zorganizowanie pracy zgodnie z procedurami sanitarnymi jakie obowiązują w GEFCO Polska w pandemii. Skala kontraktu powoduje konieczność zaangażowania przez GEFCO kilkudziesięciu osób, a zarządzanie pracą dodatkowego personelu przy zachowaniu bezpieczeństwa pracy jest dodatkowym obowiązkiem GEFCO, które stosuje jednolite procedury sanitarne we wszystkich swoich oddziałach na świecie.
Modernizacja floty pojazdów Poczty Polskiej jest odpowiedzią na dynamiczny rozwoju branży e-commerce, a co za tym idzie stały trend wzrostu liczby przesyłek. Obecnie flota Poczty Polskiej to ponad 5000 aut dostawczych, w tym kilkadziesiąt samochodów elektrycznych, które obsługują sieć 7600 placówek pocztowych w całej Polsce.