TVM Transport & Logistics z prestiżową nagrodą
W dniu 30 listopada 2023 roku w Warszawie podczas dorocznego święta logistyki – Gali Logistyki, Transportu i Produkcji ogłoszone zostały wyniki XXII edycji badania Operator Logistyczny Roku. Brązowe Godło badania Operator Logistyczny Roku 2023 otrzymała firma TVM Transport & Logistics.
Laureat trzeciej nagrody dwudziestej pierwszej edycji programu Operator Logistyczny Roku w rankingu notowany jest po raz pierwszy. Równie efektownie w historii tego badania satysfakcji klientów zadebiutowały jedynie cztery firmy. TVM Transport & Logistics ma status lidera międzynarodowych przewozów drobnicowych, przodującego w organizacji linii dostaw ładunków za granicę. Przyczyną sukcesu jest wielostopniowy proces koncentracji działalności. Po pierwsze na jednym tylko typie ładunków (transporty doładunkowe), po drugie – tylko na rynkach krajów środkowoeuropejskich oraz po trzecie – skierowanie oferty obsługi nie do bezpośrednich załadowców, przedsiębiorstw przemysłowych czy handlowych, lecz przede wszystkim do przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne.
Operator Logistyczny Roku to badanie satysfakcji klientów operatorów logistycznych, które dostarcza obiektywnych informacji o zakresie i jakości usług logistycznych oferowanych na rynku. Program badawczy jest realizowany nieprzerwanie od 2002 roku przez Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics i jest dostępne dla wszystkich firm działających na rynku usług logistycznych.
Celem badania Operator Logistyczny Roku jest dostarczanie uczestnikom rynku wiedzy na temat oczekiwań klientów oraz poziomu wykonywania usług logistycznych. Na podstawie wyników badania powstaje ranking firm cieszących się największym zaufaniem klientów. Ranking służy promowaniu usług logistycznych najwyższej jakości.
Ocenie poddawanych jest wiele elementów zarządzania firmą: potencjał konkurencyjny firmy, kompleksowość usług logistycznych, wykonanie założonych norm usług logistycznych, standard obsługi w ocenie kluczowych klientów, standard obsługi w ocenie ogółu klientów, pozycja lidera rynku w ocenie kluczowych klientów oraz pozycja lidera rynku w ocenie ogółu klientów. Przez odniesienie ocen jakości obsługi do potrzeb i oczekiwań klientów oraz do postrzegania przez nich całego otoczenia konkurencyjnego, program badawczy pozwala uczestnikowi zmierzyć pozycję rynkową. Poddanie się niezależnemu badaniu daje szansę uzyskania rekomendacji jakości świadczonych usług jako najlepszych na rynku.