Nieunikniony rozwój cargo lotniczego
Jak będzie zmieniać się rynek cargo lotniczego w nadchodzącym czasie? O odpowiedź na to pytanie podczas przygotowywania raportu “Operator Logistyczny Roku 2023” poprosiliśmy Aleksandrę Stypułkowską, Air Freight Product Manager w IFB International Freightbridge Poland.
Od początku pandemii rok 2024 był wskazywany jako przełomowy. Wraz ze wzrostem zainteresowania podróżami po świecie linie lotnicze sukcesywnie zwiększają ilość połączeń. Wracają kierunki podróży zamykane w czasie pandemii, co ma bezpośredni wpływ na ilość dostępnego miejsca dla przewozu towarów. Dzięki temu następuje stabilizacja cen czyniąc transport lotniczy bardziej ekonomicznym finansowo.
Wg prognoz IATA, Lotnisko Chopina obsługuje obecnie mniej niż 1% europejskiego ruchu towarowego. Obecnie aż 62% ładunków lotniczych jest wywożonych do lotnisk w Europie Zachodniej. Nie zmienia to faktu, że rozwój branży lotniczej jest nieunikniony. To najszybciej rozwijająca się gałąź transportu pod względem technologicznym. Najwięksi producenci samolotów nie zwalniają tempa, a zamówień na powiększenie floty przez linie lotnicze nie brakuje. Pomimo trudnych poprzednich lat, linie lotnicze inwestują w nowoczesne samoloty z dużą dbałością o ochronę środowiska, co jest również świadectwem ciągłego rozwoju.
W 2023 roku w firmie IFB odnotowaliśmy duży wzrost zainteresowania naszych klientów frachtem lotniczym a wyniki finansowe działu pozwalają nam na bardzo optymistyczne spojrzenie w rok 2024 jak również w lata następne. Pomimo wielu zawirowań jak COVID czy obecne konflikty zbrojne na świecie, na rynku przewozów lotniczych (pasażerskich i cargo) zauważamy stabilizację, na którą nie mogliśmy liczyć w latach poprzednich. Mam nadzieję, iż pozostanie z nami na dłużej, czego Państwu i sobie życzę.
Zapoznaj się w całym raportem Operator Logistyczny Roku 2023