Operacja BROCK czyli system zarządzania ruchem uniemożliwiający „ucieczkę na gapę”.

Operacja BROCK czyli system zarządzania ruchem uniemożliwiający „ucieczkę na gapę”.

Operacja Brock to system zarządzania ruchem ciężarowym, który, w przypadku zakłóceń w podróży, porcie Dover i Eurotunelu, ma na celu utrzymanie przepustowości dróg w hrabstwie Kent, Wielka Brytania. System został zaprojektowany by zmniejszyć zatory i ułatwić podróżowanie do portu na drodze M20 i innych przyległych drogach. Wprowadzenie systemu przewidziane jest na 10 lipca 2024 roku.  Nowy system zezwoleń będzie wykorzystywany do kontrolowania przepływu towarów do portu w Dover oraz uniemożliwi przewoźnikom, którzy zmierzają do portu, omijania kolejek w ramach Operacji Brock tzw. “ucieczki na gapę”.

System wstrzymania ruchu dla ciężarówek stojących w kolejce do przekroczenia kanału La Manche ma zostać wdrożony wraz z nowym systemem zezwoleń. Zezwolenia mają na celu zapewnienie, że kierowcy ciężarówek, zmierzający do Portu Dover, wybrali właściwą trasę. Tylko ciężarówki z ważnym zezwoleniem będą miały dostęp do portu. Kierowcy, którzy nie obrali właściwej trasy przez operacje Brock i nie przedstawią zezwolenia nie dostaną się do portu w Dover.

Kluczowe konsekwencje Operacji Brock dla przewoźników i kierowców ciężarówek:

1.  Zezwolenia: kierowcy ciężarówek muszą uzyskać ważne zezwolenie, aby korzystać z autostrady M20 w hrabstwie Kent. Brak zezwolenia oznacza utratę możliwości dostępu do portu w Dover. Zezwolenia będą sprawdzane na węźle A20/B2011 Courtwood w Dover TAP – Tymczasowe Zarządzanie Ruchem w Dover.

2.  Kontrole na trasach: kierowcy muszą być przygotowani na możliwość kontroli dokumentów i zezwoleń.

  1. Właściwy wybór trasy: aby uniknąć opóźnień i obszarów objętych Operacją Brock przewoźnicy muszą planować trasy ciężarówek.
  2. Koszty: przewoźnicy mogą ponosić koszty związane z uzyskaniem zezwolenia i dostosowaniem się do nowych przepisów.

Celem Operacji Brock jest poprawa przepływu towarów i minimalizacja zakłóceń w ruchu ciężarówek, ale konieczne jest dostosowanie się ze strony kierowców i przewoźników. Ciężarówki będą zwalniane z Brock tylko wtedy, gdy w TAP będzie wystarczająco dużo miejsca.

W przypadku nieprzestrzegania zasad Operacji Brock, przewoźnicy mogą spodziewać się kilku sankcji:

1.    Mandaty finansowe: Kent Police i Driver Vehicle Standards Agency mogą wystawiać na miejscu mandaty w wysokości 300 funtów kierowcom ciężarówek, którzy próbują ominąć system zarządzania ruchem.

2.    Utrudnienia w podróży: Przewoźnicy, którzy nie przestrzegają zasad, mogą napotkać opóźnienia i utrudnienia w podróży do portu w Dover.

3.    Brak dostępu do portu: Kierowcy, którzy nie posiadają ważnego zezwolenia, nie będą mogli uzyskać dostępu do portu w Dover. 

Wzmocnienie środków przestrzegania przepisów poprzez Operację Brock, dąży do ograniczania zatorów na drodze do portu w Dover oraz pomoże w utrzymaniu swobodniejszego przepływ na lokalnych drogach w okresach wzmożonego ruchu.

 Jeżeli potrzebujesz wiedzieć więcej na temat Operacji Brock i koniecznych zezwoleń zapraszamy do kontaktu z naszą kancelarią AM International Solicitors  z siedziba w Warszawie, Dover i Londynie.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy