Najwyższy od pięciu lat poziom optymizmu raportują menedżerowie łańcucha dostaw, ankietowani w ramach badania Confidence Index 2024. Z kolei podsumowanie pierwszego półrocza na polskim rynku magazynowym, opracowane przez AXI IMMO, wskazuje na wyraźną poprawę po stronie popytowej. Czy to już pora na to, aby odtrąbić koniec trudnego okresu dla branży TSL?
Tutaj niestety muszę się zgodzić z opiniami ekspertów, których pytaliśmy o ocenę rynkowych perspektyw. Póki co sygnały płynące z gospodarki są zbyt słabe, aby oczekiwać rychłego powrotu dobrej koniunktury. Tym bardziej, że po latach międzynarodowej ekspansji naszych firm oraz lokowania w Polsce europejskich centrów dystrybucyjnych, o kondycji branży TSL decydują wskaźniki gospodarczej całego kontynentu. A te są wyraźne gorsze, niż nad Wisłą.
Przewoźnicy, spedytorzy czy operatorzy logistyczni muszą zatem nadal ze zdwojoną siłą optymalizować koszty i aktywnie szukać nowych rynków. Dlatego też postanowiliśmy, że program drugiej edycji konferencji FutureLog wzbogacimy o sesję handlową, podczas której nadawcy transportu będą poszukiwać firm realizujących usługi transportowe i logistyczne.
Dobrze wiemy, że w trudnych czasach szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych jest bezcenna. Chcemy jednak, aby spotkanie to zakończyło się czymś więcej, niż wymianą wizytówek. Dlatego też wstępem do rozmów będzie prelekcja i debata, poświęcona przetargom transportowym. Chcemy szczerze i bez owijania w bawełnę porozmawiać o obszarach, które podczas przygotowywania przetargów są pomijane lub traktowane po macoszemu, skutkując niezadowoleniem ze strony obu stron zaangażowanych w proces. Jeżeli dzięki tej dyskusji uda nam się mieć choć minimalny udział w ustaleniu nowych zasad współpracy pomiędzy nadawcą a wykonawcą usługi transportowo-logistycznej, uznamy, że odnieśliśmy ogromny sukces.
Sesja handlowa i blok poświęcony przetargom to oczywiście nie jedyny punkt programu konferencji. Zapraszamy na ww.futurelog.pl po więcej informacji – i do zobaczenia w Warszawie!