Oficjalnie: DSV podpisuje umowę kupna DSV

Oficjalnie: DSV podpisuje umowę kupna DSV

DSV z dumą ogłasza, że podpisało umowę przejęcia Schenker od Deutsche Bahn w transakcji o wartości 14,3 mld EUR według wartości przedsiębiorstwa (około 107 mld DKK). Zasięg połączonej firmy wzmocni konkurencyjność organizacji i zapewni dostęp do nowych rynków w bardzo dynamicznej i konkurencyjnej branży. Łącznie DSV i Schenker będą miały oczekiwany przychód pro forma w wysokości około 39,3 mld EUR (na podstawie danych z 2023 r.) oraz łączną siłę roboczą wynoszącą około 147 000 pracowników w ponad 90 krajach.

Przejęcie Schenker wzmocni globalną sieć i możliwości DSV. Oprócz większego zasięgu i lepszych możliwości obsługi klientów, przejęcie wzmacnia platformę DSV do wzrostu i rozwoju bardziej zrównoważonej i cyfrowej branży transportu i logistyki.

Dzięki temu przejęciu Niemcy staną się kluczowym rynkiem dla DSV, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłą organizację. Różne funkcje centralne pozostaną w Niemczech, w tym w lokalizacji Schenker w Essen. DSV spodziewa się wzrostu w Niemczech i planuje inwestycje o wartości 1 mld EUR w Niemczech w ciągu najbliższych 3-5 lat. Inwestycje przyczynią się do długoterminowego wzrostu i tworzenia miejsc pracy, a także promowania nowoczesnych i atrakcyjnych miejsc pracy. Przewiduje się, że za pięć lat połączona organizacja będzie zatrudniać w Niemczech więcej pracowników niż obecnie Schenker i DSV.

Jens H. Lund, Group CEO, DSV: – To przełomowe wydarzenie w historii DSV i jesteśmy bardzo podekscytowani połączeniem sił z Schenkerem. Dzięki przejęciu łączymy dwie silne firmy, tworząc wiodącą na świecie potęgę transportową i logistyczną, która przyniesie korzyści naszym pracownikom, klientom i akcjonariuszom. Dodając kompetencje i wiedzę Schenkera do naszej istniejącej sieci, zwiększamy naszą konkurencyjność we wszystkich trzech dywizjach: Air & Sea, Road i Solutions. Oprócz wzmocnienia naszej platformy handlowej w DSV, przejęcie zapewni naszym klientom jeszcze wyższy poziom usług, innowacyjne i płynne rozwiązania oraz elastyczność ich łańcuchów dostaw.

Jochen Thewes, CEO, Schenker: – DB Schenker to jeden z najsilniejszych i najbardziej innowacyjnych zespołów w branży transportu i logistyki z ponad 150-letnim doświadczeniem. Ostatnie lata były najbardziej udane w historii naszej firmy i udowodniliśmy, że DB Schenker jest gotowy na przyszłość. Jesteśmy podekscytowani przyszłymi perspektywami połączonego biznesu. Wspólnie z DSV naszym celem jest przekształcenie branży i zbudowanie prawdziwie globalnego lidera rynku o wspólnych europejskich korzeniach dla dobra naszych pracowników i klientów.

Richard Lutz, CEO, Deutsche Bahn: – Sprzedaż DB Schenker do DSV oznacza największą transakcję w historii DB i zapewnia naszej logistycznej spółce zależnej wyraźne perspektywy wzrostu. Ważne było dla nas znalezienie silnego partnera dla Schenker i długoterminowego domu dla pracowników firmy.

Wspólna świetlana przyszłość

Firmy mocno do siebie pasują dzięki wielu podobieństwom w modelach biznesowych i usługach, wspólnym wartościom i wysokim standardom operacyjnym, tworząc szeroką ofertę usług dla klientów z różnych branż oraz ekscytujące ścieżki kariery dla pracowników. DSV jest zaangażowane w płynne przejście, którego priorytetem jest ciągłość doskonałości usług dla wszystkich klientów Schenker oraz staranne uwzględnienie pracowników i interesariuszy. DSV zdaje sobie sprawę ze znaczenia płynnego połączenia operacji i jest zaangażowane w utrzymanie wysokich standardów, z których znane są obie firmy.

Planowanie integracji będzie wspólnym wysiłkiem DSV i Schenker, a konkretne plany zostaną opracowane między podpisaniem a zamknięciem transakcji. W ramach umowy DSV wydało zobowiązania socjalne dla pracowników Schenker w Niemczech, które obowiązują do dwóch lat po zamknięciu transakcji. Układy zbiorowe i indywidualne warunki zatrudnienia dla niemieckich pracowników w dniu zamknięcia zostaną zasadniczo utrzymane w okresie dwóch lat. DSV będzie stosować niemieckie zasady współdecydowania.

Kolejne kroki

Transakcja jest uzależniona od zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą Deutsche Bahn oraz niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, które spodziewane jest w najbliższych tygodniach. Ponadto przejęcie jest uzależnione od uzyskania zwyczajowych zezwoleń regulacyjnych, które mają zostać zapewnione w 2. kwartale 2025 r. DSV spodziewa się sfinansować transakcję poprzez połączenie finansowania kapitałowego w wysokości około 4-5 mld EUR i finansowania dłużnego.

Do czasu zamknięcia transakcji DSV i Schenker pozostaną dwiema odrębnymi firmami prowadzącymi działalność na dotychczasowych zasadach.

Poleć ten artykuł:

Polecamy