7 października zawinięcie w Hamburgu statku „Chipolbrok Star” w dziewiczej podróży
7 października jest oczekiwane w Hamburgu zawinięcie w dziewiczej podróży „Chipolbrok Star” nowego statku wielozadaniowego polsko-chińskiego armatora. Chociaż statek jest „młody” (oddany do użytkowania w lipcu tego roku w Chinach), zdążył już
7 października jest oczekiwane w Hamburgu zawinięcie w dziewiczej podróży „Chipolbrok Star” nowego statku wielozadaniowego polsko-chińskiego armatora. Chociaż statek jest „młody” (oddany do użytkowania w lipcu tego roku w Chinach), zdążył już zwiedzić spory kawałek świata, zawijając do takich portów jak Dalian, Xingang, Masan, Shanghai, Barbers Point, Long Beach, Houston, New Orleans i Antwerpia. Z Hamburga popłynie wokół Europy przez Bilbao i Wenecję do Jeddah i Mumbai, a następnie dalej na Daleki Wschód. „Chipolbrok Star” to kolejna jednostka klasy Orkan, wyposażona w dwa ciężkie 320 tonowe dźwigi, które po sparowaniu umożliwiają przeładunek sztuk ciężkich o masie do 640 ton. Ma niemal 200 m długości, 27,8 m szerokości i pojemność 37.000 m3, a podczas podróży osiąga przeciętnie prędkość 18 węzłów.
W tym roku Chipolbrok wzbogaci swoja flote o siostrzaną jednostkę „Parandowski”, a w przyszłym o „Chipolbrok Galaxy”, „Kraszewski” i „Chipolbrok Cosmos”.
Agentem armatora w Hamburgu jest firma Reinhold Bange GmbH & Co. KG.
Nowe statki zastąpią starsze jednostki klasy Rijeka, zbudowane w latach 1991 – 1998, które z kolei zostaną wprowadzone do drugiego serwisu round-the-world , który z Europy przez USA prowadzić będzie na Daleki Wschód, a stamtąd przez Afrykę Północną z powrotem do Europy. W ten sposób Chipolbrok stworzy unikalną sytucję, oferując dwa serwisy dookoła świata: jeden westbound a drugi eastbound.