Allegro buduje nowe centrum logistyczne
Pod Warszawą powstaje nowe centrum logistyczne Allegro, które będzie obsługiwało zamówienia realizowane przez sprzedających na platformie. Dzięki nowej usłudze dla sprzedających obejmującej przechowywanie, pakowanie i wysyłkę towarów, zwiększy się udział zamówień dostarczanych tego samego oraz kolejnego dnia od dnia zamówienia.
Obecnie na Allegro dostępne jest ponad 66 mln ofert, których czas dostawy to 1-2 dni. W takim czasie dostarczanych jest już prawie 80% zamówień. W 2021 roku Allegro chce poprawić ten wynik, dlatego spółka planuje wdrożyć szereg inicjatyw, które przyspieszą realizację dostaw. Jedną z nich jest planowane uruchomienie usługi pozwalającej sprzedawcom na przechowywanie, pakowanie i wysyłanie swoich produktów poprzez dedykowane nowoczesne centrum logistyczne.
– Największy wybór i najlepsze ceny na rynku oraz wygoda i bezpieczeństwo to najważniejsze cechy zakupów na Allegro. Kupujący oczekują szybkich dostaw, a my intensywnie pracujemy, by pomóc sprzedawcom spełnić to oczekiwanie. Wdrożyliśmy już m.in. Program Szybkich Dostaw i opcję dostawy tego samego dnia z kurierami PickPack i X-press Couriers. Nie poprzestajemy na tym i już w najbliższych miesiącach planujemy uruchomienie nowej usługi. Centrum logistyczne Allegro, powstające w nowoczesnym magazynie w centrum Polski, pomoże przejąć od firm najbardziej czasochłonne i pracochłonne czynności takie jak: magazynowanie, pakowanie, wysyłkę i obsługę zwrotów. Dzięki skali i automatyzacji Allegro będzie w stanie zapewnić atrakcyjne warunki tej usługi. To pozwoli sprzedającym skupić się na zwiększaniu sprzedaży i optymalizowaniu ofert, a kupującym da dodatkową satysfakcję z szybkiej dostawy – komentuje Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju.
Polski lider branży e-commerce zdecydował się rozwijać swoje usługi logistyczne w A2 Warsaw Park. Umowa pomiędzy firmą Panattoni a Allegro obejmuje wynajem magazynu o powierzchni 36 500 mkw., z czego 35 100 mkw. zostanie przeznaczone na obsługę zamówień, a niemal 2800 mkw. zajmą biura i przestrzeń wypoczynku zwiększająca komfort pracowników. Ponadto najemca skorzysta z 20 gniazd do ładowania samochodów elektrycznych, wiat dla rowerzystów oraz specjalnie poszerzonego parkingu i zatoki autobusowej.
Docelowo łączna powierzchnia operacyjna magazynu z systemem wewnętrznych antresol wyniesie 65 300 mkw.
Centrum logistyczne Allegro wyposażone zostanie w szereg rozwiązań z zakresu automatyki, które przyspieszą oraz obniżą koszty obsługi zamówień. Wdrożone zostaną zaawansowane systemy do zarządzania magazynem, a także systemy przenośników i skanerów zapewniające wysoki standard obsługi oraz kontrolę towarów na każdym etapie procesu magazynowego.
W nowym centrum logistycznym Allegro do końca 2022 roku zatrudnienie znajdzie docelowo 1200 pracowników. Właściwie rozplanowane i duże przestrzenie oraz zachowanie dystansu i środków bezpieczeństwa w całym magazynie i w części socjalnej, w połączeniu z odpowiednim zarządzaniem zmianami pomiędzy zespołami, zapewnią pracownikom wysoki poziom bezpieczeństwa w kontekście COVID-19.
Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni zauważa, że – Panattoni odpowiadając na potrzeby największych graczy handlu w Internecie takich jak Grupa Allegro, zaspokaja również oczekiwania samych konsumentów. To właśnie dzięki dedykowanym rozwiązaniom pod e-commerce stale rosnąca grupa użytkowników platformy może liczyć na terminowe realizacje swoich zamówień. I jak dodaje: – Już dziś 70% internautów korzysta z zakupów online, zaopatrując się również w artykuły pierwszej potrzeby – co w czasie pandemii ma kolosalne znaczenie dla funkcjonowania nie tylko społeczeństwa, ale i gospodarki.
Allegro inwestuje w szybkie dostawy
Jeszcze w 2021 roku Allegro planuje uruchomienie nowej usługi logistycznej dla firm prowadzących sprzedaż na platformie. Usługa obejmie kompleksową obsługę zamówień – m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów.
Z badań przeprowadzonych przez Allegro wynika, że proces realizacji zamówień jest dla sprzedawców najbardziej obciążający i czasochłonny. Przenosząc proces logistyczny do Allegro, będą mogli szybciej i efektywniej realizować zamówienia.
Nowa usługa logistyczna ułatwi przedsiębiorcom wzrost ich biznesu – nie będą musieli inwestować w magazyny oraz ich wyposażenie, ani zatrudniać dodatkowych pracowników na okres szczytów sezonowych. Pozwoli im to skoncentrować się na pozyskiwaniu atrakcyjnych towarów oraz promowaniu ich na Allegro. Dzięki nowej usłudze, sprzedający podniosą atrakcyjność swoich ofert oraz łatwiej spełnią oczekiwania klientów w zakresie szybkiej dostawy.
Czas dostawy ma ogromne znaczenie w handlu online. Właśnie dlatego platforma 4 stycznia uruchomiła Program Szybkich Dostaw. Allegro zwraca sprzedającym część kosztów, gdy ich paczki dotrą do klientów tego samego lub następnego dnia.
To kontynuacja działań rozpoczętych w 2020 roku. Od września kupujący na Allegro widzą przewidywany czas dostawy i mogą łatwo wybrać produkty, które otrzymają najszybciej. Od listopada klienci Allegro Smart! mogą otrzymać swoje zamówienie nawet w sobotę, a także zapłacić za nie przy odbiorze. Weekendowe dostawy spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez kupujących.
Allegro wprowadza także inne innowacyjne rozwiązania, aby ułatwić przedsiębiorcom sprzedaż na platformie, czego przykładem jest bezpłatne narzędzie – Wysyłam z Allegro. Dzięki niemu sprzedający może zaoszczędzić czas, nadając przesyłki wieloma przewoźnikami bezpośrednio z poziomu platformy. Allegro pomaga również w tym, aby sprzedający mieli do wyboru różne metody dostawy w atrakcyjnych cenach, negocjując dzięki swojej skali korzystne stawki z partnerami logistycznymi.
(Allegro, Panattoni)