Australia Post zainwestuje do 2014 roku 50 mln dolarów
Grupa Integer.pl sfinalizowała umowę z Australia Post na dostawę 250 Paczkomatów InPost. Pierwsze urządzenia stanęły już w Melbourne, a kolejne w ciągu miesiąca pojawią się łącznie w 5 miastach południowej Australii.
Współpraca z australijskim operatorem narodowym – wyceniana tylko w pierwszym etapie na 6,35 mln dolarów. Do połowy grudnia 2012 roku rozlokowanych zostanie niemal 50 Paczkomatów, a od lutego do października 2013 roku Grupa Integer.pl dostarczy australijskiemu operatorowi narodowemu kolejnych 200 maszyn.
Z badań zrealizowanych w lipcu 2012 roku przez PricewaterhouseCoopers i Frost & Sullivan wynika, że 53% australijskich konsumentów w wieku powyżej 15 lat robi zakupy online. Z kolei „The Australian and New Zealand Online Shopping Report” pokazuje, że wartość rynku e-commerce może wzrosnąć w Australii w 2012 roku o 17,9% do 16 mld dolarów. Przed 2016 rokiem wskaźnik ten osiągnie poziom 26,9 mld dolarów.
W odpowiedzi na malejący równolegle rynek tradycyjnych listów, Australia Post chce zdobyć w najbliższych latach pozycję lidera w australijskim sektorze e-commerce. Do 2014 roku – m.in. za pośrednictwem sieci easyPack, rozwijanej przez Grupę Integer.pl – australijski operator chce zapewnić aż 80% Australijczykom, zamieszkującym obszary metropolitalne, szybki i łatwy dostęp do automatycznych centrów odbioru paczek. Oznacza to, że w ciągu kolejnych 2 lat systematycznie rozszerzana będzie na terenie całej Australii struktura logistyczna, gwarantująca 10-minutowy dojazd do punktu, w którym samodzielnie można będzie odebrać przesyłkę.