Automaty DHL Express
DHL Express, wiodący dostawca i ekspert w dziedzinie międzynarodowych usług logistycznych, w ramach doskonalenia standardów obsługi klienta, poszerza portfolio o nowe rozwiązanie biznesowe dla segmentu B2C.
Z końcem października, DHL Express wprowadza szereg rozwiązań dedykowanych odbiorcom indywidualnym korzystającym z importowych usług międzynarodowych, w tym automatyczne punkty Service Point (automaty DHL). Umożliwią one osobisty odbiór przesyłki międzynarodowej, dokonującym zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, współpracujących z DHL Express.
Pierwsze automatyczne punkty Service Point, popularnie zwane automatami DHL, dostępne są już w Warszawie, a w najbliższych tygodniach pojawią się w największych aglomeracjach miejskich – w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu oraz w Trójmieście. Do końca roku, w ramach programu pilotażowego, powstanie kilkadziesiąt automatycznych punktów odbioru przesyłek międzynarodowych. Docelowo, DHL Express zamierza rozszerzyć sieć automatów DHL o wszystkie większe miejscowości w Polsce – obecnie trwają prace nad poszukiwaniem najlepszych lokalizacji.
Zasadniczymi korzyściami dla użytkowników automatów DHL są bliska domu lokalizacja, szybka i prosta obsługa oraz możliwość odebrania przesyłki międzynarodowej w preferowanym przedziale czasowym. Dodatkowym atutem jest umiejscowienie automatów wewnątrz budynków, co stanowi wygodną i bezpieczną formę odbioru przesyłek, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Automaty są przyjazne środowisku ze względu na niski pobór energii i posiadają bezpieczny system identyfikacji klienta m.in. poprzez rejestrowanie elektronicznego podpisu.
Równocześnie, w celu usprawnienia procesu odbioru przesyłek międzynarodowych, DHL Express wprowadza kompatybilne z automatami DHL, efektywne i funkcjonalne e-rozwiązanie: On Demand Delivery (ODD). ODD zapewnia praktyczny i elastyczny system proaktywnych powiadomień oraz śledzenia przesyłki międzynarodowej, od momentu jej nadania do chwili doręczenia, jak również wybór najkorzystniejszej formy jej odbioru przez adresata, m.in. z automatów DHL. Narzędzie dedykowane jest odbiorcom indywidualnym, dokonującym zakupów w zagranicznych internetowych serwisach aukcyjnych i wysyłkowych, będących klientami DHL Express.
On Demand Delivery to elastyczne rozwiązanie oferujące użytkownikom wiele korzyści:
. zarządza obsługą powiadomień SMS /e-mail od momentu nadania przesyłki międzynarodowej przez zagraniczny sklep internetowy
. oferuje możliwość wyboru zmiany adresu, daty i formy doręczenia przesyłki online, poprzez wybór najkorzystniejszej z 6 dostępnych opcji:
· odbiór przesyłki międzynarodowej w wybranym punkcie Service Point bądź automacie DHL
· zmianę daty doręczenia przesyłki międzynarodowej
· zmianę adresu doręczenia przesyłki międzynarodowej
· możliwość doręczenia przesyłki międzynarodowej do wskazanego sąsiada
· możliwość przechowania przesyłki międzynarodowej maksymalnie do 30 dni
· możliwość pozostawienia przesyłki międzynarodowej we wskazanym miejscu bez konieczności uzyskania podpisu odbiorcy.
Z punktu widzenia klientów DHL Express prowadzących sklepy internetowe o zasięgu międzynarodowym, On Demand Delivery oferuje udogodnienia w postaci wzrostu skuteczności doręczeń, oszczędności czasu oraz satysfakcji odbiorcy poprzez zaangażowanie go w proces doręczenia. Poza Polską, programem ODD objętych jest ponad 20 krajów w Europie, Azji oraz Ameryce Północncej o największym udziale przesyłek B2C – a z każdym tygodniem dołączają kolejne.