Bezpieczeństwo tankowania
Jednym z podstawowych zadań kart paliwowych jest bezpieczeństwo. Poprosiliśmy przedstawiciela jednego z wiodących emitentów o informację, w jaki sposób firma czuwa nad tym, by transakcje i tankowanie przebiegały bezproblemowo.
Piotr Sokołowski, dyrektor Działu Kart Paliwowych BP Europe, Oddział w Polsce
– Użytkownicy karty BP Plus mają do dyspozycji system on-line BP e-Konto. Pozwala on firmie kontrolować własną działalność związaną z flotą – dzięki możliwości monitorowania wszystkich transakcji dokonywanych przy użyciu karty. W internecie osoby zarządzające flotami mają dostęp do własnego konta kart paliwowych przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mogą więc w każdej chwili zablokować zgubioną lub skradzioną kartę, wystawić nową, unieważnić lub wymienić te już istniejące. Za pośrednictwem platformy dostępna jest też lista wszystkich kart klienta wraz z ich statusem oraz historią operacji dokonywanych na koncie. System on-line zapobiega oszustwom znacznie wcześniej niż w tradycyjnym systemie, chroniąc w ten sposób wszystkie strony transakcji.
– Nadanie karcie indywidualnego kodu produktu pozwala ograniczyć zakupy do określonej grupy towarów i usług lub określić dzienny limit transakcji. Przechowujemy i stale uaktualniamy profile typowych zakupów dokonywanych na daną kartę, zatem zaskakująco wysoka wartość transakcji wywołuje natychmiastową reakcję i pozwala zapobiec próbie oszustwa. Podczas każdej transakcji indywidualny kod PIN weryfikowany jest systemowo, a dodatkowe zabezpieczenie stanowi hologram karty. W przypadku trzykrotnego błędnego wprowadzenia kodu PIN, zakup nie zostanie zaakceptowany, a karta ulegnie zablokowaniu na 24 godziny. To pozwala przeprowadzić odpowiednie działania wyjaśniające czy była to pomyłka czy jednak próba oszustwa.