Centrum Badawczo-Rozwojowe Wieltonu ma już rok
Już od roku w Wieluniu działa Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy Wielton. Polski producent naczep postanowił zainwestować w nowoczesny obiekt i ma już pierwsze efekty tej decyzji.
Największym sukcesem pierwszego roku działalności Centrum Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu był debiut naczepy Curtain Master. Inżynierowie Wieltonu zapewniają jednocześnie, że już rozpoczęli prace nad kolejnymi nowoczesnymi pojazdami.
Otwarte w lutym 2016 roku Centrum Badawczo-Rozwojowe Wieltonu to jedyny tego typu obiekt w Polsce i jeden z dwóch w Europie. Zaledwie siedem miesięcy po jego uruchomieniu spółka zaprezentowała w Hanowerze nowoczesną naczepę Curtain Master – pierwszy pojazd zaprojektowany i zbudowany w CBR. – Nasza nowa naczepa pomimo niskiej wagi charakteryzuje się niezwykle sztywną i wytrzymałą konstrukcją. Jednocześnie jest znacznie bardziej funkcjonalna w porównaniu z modelami poprzedniej generacji – mówi Mariusz Golec, prezes zarządu Grupy Wielton. Dodaje przy tym, że 150-osobowy zespół doświadczonych inżynierów rozpoczął już prace nad kolejnymi pojazdami, o które w przyszłości Grupa Wielton będzie chciała poszerzyć swoją ofertę.
Pojazdy Wieltonu są nie tylko wytrzymałe i funkcjonalne, ale przede wszystkim niezawodne, a co za tym idzie – bezpieczne. Aby zapewnić użytkownikom najwyższą jakość produktów w CBR powstało specjalne stanowisko symulacyjne MTS, które umożliwia wykrycie ewentualnych usterek jeszcze na etapie testów. – Nasz symulator w pełni oddaje zmienność realnych warunków, w jakich naczepy są eksploatowane. Dzięki temu w ciągu zaledwie 4-5 tygodni jesteśmy w stanie sprawdzić, jak pojazd zachowa się po przejechaniu pół miliona kilometrów. To dystans, który naczepy pokonują z reguły w ciągu 4-5 lat eksploatacji – mówi prezes Mariusz Golec.
CBR to także miejsce, w którym swoje umiejętności rozwijają studenci z wydziału mechaniczno-technologicznego Politechniki Śląskiej, na której Wielton od października 2016 roku ma swój kierunek patronacki. Spółka przygotowała dla nich aktywne programy stażowe, w czasie których przyszli inżynierowie wdrażają się w prace zespołu. Dzięki temu czynnie uczestniczą w badaniach nad nowymi pojazdami i zdobywają doświadczenie, które w przyszłości pomoże im w znalezieniu atrakcyjnej i dobrze płatnej pracy. – W naszym kraju współpraca nauki z biznesem to ogromny niewykorzystany potencjał. Chcemy to zmienić, a pierwsze miesiące działalności naszego nowego kierunku pokazują, że obrana przez nas strategia była słuszna. Na wydział trafiają niezwykle zdolni, ambitni studenci, którzy dzięki programom stażowym uczą się, jak przekuwać wiedzę teoretyczną w praktykę. Jestem przekonany, że część z nich w przyszłości dołączy do zespołu Wieltonu – mówi Mariusz Golec.