CLIP Intermodal powiększa flotę własnych wagonów
CLIP Intermodal odebrał pierwsza partię wagonów kieszeniowych typu T3000e (zobacz Kartę wagonu). Do Swarzędza przybyło pierwszych 16 z zamówionych 92 wagonów kieszeniowych.
Wagony zostaną włączone do istniejących połączeń intermodalnych na których Clip Intermodal jest operatorem – do Duisburga, Luksemburga, do istniejących połączeniach krajowych, jak również do planowanych nowych połączeń z południową Europą (zobacz połączenia).
Dzięki wagonom kieszeniowym możliwy jest przewóz intermodalnych naczep drogowych co pozwoli na znaczące obniżenie ilości samochodów ciężarowych na drogach oraz na ograniczenie emisji CO2. W ten właśnie sposób realizujemy hasło „tiry na tory”. Szacujemy, że w przypadku samego połączenia z Luksemburgiem zredukujemy emisję dwutlenku węgla o około 20.000 ton rocznie.
Marcin Żurowski, Dyrektor Terminala Intermodalnego CLIP, mówi – Wagony kieszeniowe uzupełnią istniejącą flotę wagonową Clip Intermodal. Obecnie w użytkowaniu posiadamy 180 wagonów podkontenerowych 80’, jak również 60 sztuk wagonów podkontenerowych 90’. Wprowadzenie wagonów kieszeniowych pozwala na pełną optymalizację składów wagonowych na poszczególnych połączeniach i przystosowywanie się do wymagań klientów. W rezultacie otrzymujemy bardzo efektywny ekonomicznie produkt ekologiczny, który jest odpowiedzią na rosnące wymagania rynku przewozów intermodalnych.
– Muszę tutaj wspomnieć, że projekt zakupu wagonów kieszeniowych jest częścią projektu rozbudowy całego Centrum Logistycznego CLIP w Swarzędzu o bardzo nowoczesna infrastrukturę do przeładunku jednostek intermodalnych. W ramach tego projektu zostaną zakupione 3 suwnice RMG o rozpiętości ok 100 m, 2 suwnice RTG. Zostanie rozbudowana także infrastruktura kolejowa o kolejne tory do przeładunku pociągów, powstanie też nowa bocznica szlakowa i nowa powierzchnia składowania kontenerów. Po rozbudowie pojemność terminala intermodalnego wzrośnie z obecnych 4.500 TEU do ok 10.000 TEU. Centrum Logistyczne Clip będzie obsługiwało ok. 20 pociągów intermodalnych dziennie. Jestem przekonany, że w najbliższych kilku latach będziemy mogli pochwalić się przeładunkami na poziomie 700.000 TEU rocznie – podsumowuje Marcin Żurowski.