Continental: Nowa fabryka opon w Kałudze
Firma Continental oficjalnie ogłosiła otwarcie swojej nowej fabryki w Kałudze. Moc produkcyjna zakładu wyniesie 4 miliony opon rocznie.
Budowę zakładów rozpoczęto 29 listopada 2011 roku. W uroczystości inaugurującej przedsięwzięcie wzięli udział Nikolai Seter, członek zarządu firmy Continental, szef Departamentu Dywizji Opon, a także Maxim Akimov, wiceminister administracji Federacji Rosyjskiej. W ciągu zaledwie dwóch lat, zgodnie z harmonogramem zakończono budowę obiektu i rozpoczęto produkcję.
Jednym z kluczowych celów firmy Continental jest ekspansja na szybko rozwijających się rynkach BRIC. Firma inwestuje obecnie ponad miliard euro w zwiększanie swych mocy produkcyjnych na całym świecie, mając za cel znaleźć się w pierwszej trójce największych światowych graczy w branży do 2025 roku. Aby wcielić w życie te ambitne plany, Continental zamierza docelowo wybudować 10 nowych fabryk. W 2011 roku uruchomiono zakłady w chińskim mieście Héféi, budowa nowej fabryki trwa w amerykańskim Sumter, a obiekt w rosyjskiej Kałudze już rozpoczął produkcję.
Kaługa jest ważnym ośrodkiem branży motoryzacyjnej. Swoje zakłady mają tu tacy europejscy potentaci jak Volkswagen, PSMA, czy Volvo Trucks. Dwie trzecie produkcji trafi poprzez sieć sprzedaży na rynek wymiany, a pozostała jedna trzecia dostarczona zostanie producentom samochodów. Rosyjscy klienci otrzymają produkty z certyfikatem ISO/TS 16949.
W Kałudze Continental będzie produkować opony trzech należących do jego grupy marek: Continental, Gislaved i Matador. Klienci otrzymają pełne spektrum typów i rozmiarów opon, jakie wykorzystuje się współcześnie w Rosji. Początkowo, około 30-40 proc. produkcji stanowić będą opony letnie, a około 60-70 proc. opony zimowe. Z końcem bieżącego roku, liczebność personelu w fabryce wyniesie 600 osób, a w 2014 roku zakłady ”Continental Kaługa” zapewniać będą łącznie 800 miejsc pracy.
Obecnie, w Kałudze znajdują się już trzy zakłady firmy Continental. Oprócz nowej fabryki „Continental Kaługa”, inwestuje w rozwój linii produkcyjnych w zakładach OOO “Continental Automotive Systems RUS”, produkujących m.in. podzespoły elektroniczne do samochodów. Continental kończy również budowę fabryki ContiTech, wytwarzającej systemy klimatyzacyjne i wspomagania układów kierowniczych.