Czy warto wymienić nowe wózki na nowsze?

Czy warto wymienić nowe wózki na nowsze?

Upowszechnienie leasingu i wynajmu długoterminowego sprawiło, że przedsiębiorcy co kilkadziesiąt miesięcy mogą bez kłopotu wymienić flotę na nowszą. Okazuje się jednak, że w przypadku dużej skali działania jest to opłacalne nawet w przypadku maszyn kupowanych na własność.

Gebr. Schuon Logistik GmbH to działająca od 1951 roku niemiecka firma zajmująca się magazynowaniem, zarządzaniem łańcuchami dostaw, doradztwem oraz outsourcingiem logistycznym. W mieszczącym się przy głównej siedzibie przedsiębiorstwa, działającym w trybie just-in-time centrum dystrybucyjnym ze 140 tysiącami miejsc paletowych i 20 tysiącami obsługiwanych tygodniowo przesyłek, rację bytu mają tylko najbardziej wydajne rozwiązania. Dlatego zaraz po tym, gdy na rynek został wprowadzony ulepszony MX-X, wózek systemowy STILL do kompletacji pionowej i zastosowania w wąskich alejkach, firma zdecydowała się na przetestowanie go.

 

Gęste składowanie

Spośród 140 tysięcy miejsc paletowych magazynu w Haiterbach, 65 tysięcy mieści się systemie wysokiego składowania zlokalizowanym w głównej hali centrum. Liczące 17,2 m wysokości regały podzielone są 30 wąskimi alejkami. – System wysokiego składowania w siedzibie Schuon Logistik powstał jako element kompleksowej obsługi intralogistycznej firmy prowadzonej przez STILL. Znając dokładnie specyfikę procesów transportu wewnętrznego w tym obiekcie, wiedzieliśmy jak duże korzyści w zakresie wydajności można uzyskać dzięki zastosowaniu ulepszonych wózków systemowych linii MX-X – mówi Michał Stanisławski, dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska. – Dlatego też w grudniu 2016 roku zaproponowaliśmy klientowi przetestowanie wchodzących wówczas na rynek zmodernizowanych rozwiązań – relacjonuje. Prowadzone po szynie pojazdy VNA umożliwiają obsługę regałów o wysokości do 18 m i są wyposażone w szereg usprawnień zwiększających komfort i efektywność pracy.

 

Ergonomia w parze z wydajnością

Wzorem reach trucków najnowszej generacji, zmodernizowane wózki MX-X wzbogacono o system ALS, służący aktywnemu tłumieniu drgań masztu. Hydrauliczny układ kontrolny kompensuje wibracje generowane podczas pobierania bądź składowania ładunku na najwyższych kondygnacjach regałów. W efekcie, zadania tego typu zabierają 5 proc. czasu mniej. Przy skali działalności Schuon Logistik w ciągu miesiąca przekłada się to na możliwość obsłużenia 4 tysięcy ładunków więcej. – Przeprojektowanie mechanizmu podnośnika nie tylko zwiększyło stabilność kabiny oraz jej rozmiary, ale także pozwoliło na zmniejszenie odległości między nią a końcem palety – mówi Michał Stanisławski. – W parze z wychylaną barierką, rozwiązanie znacząco poprawia komfort pracy operatora, minimalizując zmęczenie i dodatkowo zwiększając produktywność – dodaje dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska.

 

Wymierne korzyści z modernizacji

W firmach sektora TSL obsługujących w ciągu roku przeszło milion przesyłek nawet kilkuprocentowa poprawa wydajności podstawowych procesów przekłada się na realne oszczędności. Drobne na pozór usprawnienia – jak tłumienie drgań masztu czy polepszenie ergonomii pracy – sprawiają, że kompletacja przebiega szybciej i jest mniej męcząca, a inwestycja w nowe maszyny osiąga relatywnie krótki czas zwrotu. – Z nowym MX-X czas dojazdu do odpowiedniej półki jest krótszy. Zwiększa się także płynność dostarczania palet do punktu przeładunkowego po ich pobraniu – mówi Horst Schuon, dyrektor zarządzający Gebr. Schuon Logistik GmbH. W przypadku przedsiębiorstw działających na tak dużą skalę, wyposażenie magazynu w najnowsze osiągnięcia techniki intralogistycznej po prostu się opłaca.

 

(STILL)

Poleć ten artykuł:

Polecamy