Damco widzi światełko w tunelu

Damco widzi światełko w tunelu

Globalny rynek transportu lotniczego być może w końcu wyłania się z cienia recesji, mówi dyrektor frachtu lotniczego w Damco.Remo Eigenmann, szef transportu lotniczego w Damco, wyraził swoje zadowolenie z wyników jaki firma osiągnęła w transporcie lotniczym, który...

Remo Eigenmann, szef transportu lotniczego w Damco, wyraził swoje zadowolenie z wyników jaki firma osiągnęła w transporcie lotniczym, który zwiększył swój tonaż o 135 procent w pierwszej połowie 2012 roku w stosunku do analogicznego okresu w 2011. Choć duża część wzrostu wynikała z przejęcia przez Damco chińskiej sieci spedycyjnej NTS to mimo wszystko wzrost ilości frachtu lotniczego globalnie wyniósł około 47 procent.

Podobnie jak Chiny, także kraje na Bliskim Wschodzie, Indie oraz Bangladesz, przyczyniły się w znacznym stopniu do rozwoju transportów lotniczych w Damco.

Sytuacja Damco jest specyficzna, ponieważ jako dywizja odpowiedzialna za logistykę w duńskim koncernie AP Moller-Maersk, dotychczas była reprezentowana przez podwykonawców we frachcie lotniczym, pozostając jedną z wiodących firm zarządzających frachtem oceanicznym i łańcuchem dostaw. Główny nacisk na fracht lotniczy zaczęliśmy kłaść w 2010 r. Obecnie Damco znajduje się w grupie 20 najlepszych na świecie spedytorów lotniczych, z ilością transportowanych ładunków około 190.000 ton. W tym samym momencie plasujemy się na trzecim miejscu w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw oraz w pierwszej dziesiątce największych spedytorów morskich.

Biorąc pod uwagę panujący kryzys gospodarczy na świecie, prognozujemy, że branża przewozów lotniczych, może być gotowa do dość szybkiego wzrostu, a nasi eksperci nie sądzą, żeby obecna sytuacja miała się pogorszyć. Branża lotnicza jest wrażliwa, a zarazem najszybciej reaguje na ogólne zmiany ekonomiczne. W przeszłości wykazywała tendencje do nadmiernej reakcji na wzrost gospodarczy, podwajając obroty, lub reagowała spadkiem obrotów na negatywne czynniki takie jak SARS czy zamachy z 11 listopada, choć obecnie udało się ten efekt ograniczyć. Aktualnie wskaźnik wzrostu frachtu lotniczego w stosunku do wzrostu gospodarczego wynosi około 1 do 1,2.

Wytłumaczeniem takiej sytuacji może być fakt, że firmy wykazują tendencję do lepszej organizacji łańcuchów dostaw, przez co stają się bardziej skłonne do wykorzystywania frachtu lotniczego. Damco wychodzi do potencjalnych klientów z pełnym portfolio usług frachtu lotniczego, morskiego, usług sea-air, gospodarki magazynowej, dystrybucji oraz transportów pełnopojazdowych, łącząc warianty frachtu lotniczego, w zależności od zapotrzebowania i pilności przesyłki.

Takie wyniki zawdzięczamy ambitnej strategii rozwoju firmy oraz zaangażowaniu wszystkich pracowników. Nasze działania zmierzają w kierunku rozwoju usług lotniczych, by działalność ta stała się bardziej widoczna i utożsamiana z Damco.

Poleć ten artykuł:

Polecamy