DB Schenker uruchamia nową usługę lotniczą Onboard Courier
DB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych wprowadził nową usługę dla rosnącego segmentu rynku. Teraz klienci mogą zarezerwować ekskluzywną usługę kuriera pokładowego, tzw. OBC – onboard courier, która zapewnia szybki i niezawodny ekspresowy transport lotniczy z i do dowolnego miejsca na świecie. Nowy produkt jest skierowany do klientów potrzebujących pilnych rozwiązań w zakresie usług kurierskich dla pilnych, ważnych i wartościowych przesyłek. Nowy serwis frachtu lotniczego rozszerza rosnące portfolio rozwiązań DB Schenker w zakresie ekskluzywnych usług tzw. white glove.
– Dzięki naszej nowej usłudze OBC przenosimy fracht lotniczy na nowy poziom. Niezależnie od tego, czy części samochodowe muszą zostać pilnie wysłane z Niemiec do Chin, aby zapobiec zatrzymaniu linii produkcyjnej, czy też urządzenie medyczne z Kanady jest natychmiast potrzebne w szpitalu w RPA – jesteśmy teraz w stanie zaspokoić wszelkie nieprzewidziane i bardzo krótkoterminowe potrzeby naszych klientów. Dzięki tej usłudze typu white glove wpełniamy, jako globalny operator logistyczny, niszę rynkową i wykorzystujemy nowe możliwości – mówi Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight, DB Schenker.
Po wstępnym okresie próbnym DB Schenker utworzył dedykowany zespół obsługi OBC, który działa na trzech różnych kontynentach, aby zagwarantować całodobową dostępność przyjmowania tego typu zleceń. Klienci otrzymują wycenę w ciągu kilku minut i o każdej porze. Dedykowany kurier jest wysyłany niezwłocznie, aby osobiście towarzyszyć przesyłce jako pasażer lotu komercyjnego, co minimalizuje ryzyko utraty lub uszkodzenia i zapewnia najkrótszy czas tranzytu.
Szybka dostawa, większe bezpieczeństwo i globalny zasięg
Nowa usługa ekspresowa DB Schenker charakteryzuje się szybkim czasem reakcji i obejmuje ubezpieczenie oraz odprawę celną, jeśli jest ona wymagana. Usługa jest dostępna dla wszystkich rodzajów przesyłek, z wyjątkiem towarów niebezpiecznych, a największym zainteresowaniem cieszy się wśród dużych klientów korporacyjnych z branży motoryzacyjnej, elektronicznej, luksusowej mody i ochrony zdrowia. Maksymalna przejrzystość jest zapewniona dziękiśledzeniu przesyłki w czasie rzeczywistym, na wzór widoczności znanej z dostaw e-commerce.
– Rozumiemy, że każda przesyłka jest wyjątkowa. Jako dostawca w pełni zintegrowanych usług logistycznych, chcemy dostarczać gotowe rozwiązania na problemy naszych klientów. Czasami wysoka wartość przedmiotu nie jest związana z jego ceną zakupu, ale raczej z kosztami rosnącymi z każdą minutą jego niedostępności. Już wcześniej obsługiwaliśmy indywidualne zlecenia klientów w zakresie OBC, teraz jednak wprowadzamy ustandaryzowaną ofertę produktową na wszystkich kontynentach i dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych – mówi Stefan Pargfrieder, Vice President Global Air Freight Strategy & Development, DB Schenker.