#dbajmyosiebie, czyli wspólna odpowiedzialność w czasie zakupów

#dbajmyosiebie, czyli wspólna odpowiedzialność w czasie zakupów

Dziś wszyscy musimy być odpowiedzialni, za siebie, za słabszych, chorych i za tych, których praca decyduje o naszym zdrowiu i życiu, czy tych dzięki którym sklepy są otwarte, paliwo jest na stacji, a leki w aptekach.
W nawale informacji, może nam umknąć fakt, że z dnia na dzień, po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemicznego, a potem epidemii, praca sprzedawców stała się społeczną misją. I to nie tylko farmaceutów w aptekach, ale pracowników sklepów czy stacji paliw.

Stąd pomysł akcji #dbajmyosiebie. BP i inne sieci handlowe proszą o wzięcie odpowiedzialności za zdrowie całego społeczeństwa. Troskę nie tylko o siebie, ale też o tych, dzięki którym mamy szansę na odrobinę normalności – zakupy, dojazd do pracy czy szanse na dowiezienie zakupów babci. Firmy ze swojej strony wprowadzają wszelkie możliwe rozwiązania chroniące bezpieczeństwo swoich pracowników i klientów.

Stacje paliw to też takie miejsca, które muszą prowadzić działalność, by gospodarka funkcjonowała. W dobie dzisiejszych ograniczeń ich rola jeszcze się zwiększyła, są ogniwem, niezmiernie ważnym, dla funkcjonowania całej gospodarki. Od początku marca niemal każdy dzień przynosi zmiany na stacjach – wchodzą kolejne procedury, zabezpieczenia mające wpływ na bezpieczeństwo. Na przykład na wszystkich stacjach sieci BP są zamontowane ekrany poliwęglanowe oddzielające strefę kasową od klientów. Procedura była ekspresowa – od powstania pomysłu do realizacji minęło zaledwie kilka dni. Wprowadzone zostały także ograniczenia liczby klientów i konieczność posiadania maseczek i rękawiczek. Pojawiły się prośby o zachowanie bezpiecznej odległości między sobą i dokonywanie transakcji bezgotówkowych. Wprowadzono zasadę częstych dezynfekcji pistoletów przy dystrybutorach czy wybranych elementów myjni.

Epidemia w Polsce a bezpieczeństwo sprzedaży, czyli co możemy zrobić

Zabezpieczenia wprowadzane przez firmy, muszą być wzmocnione przez nas – klientów. Znaleźliśmy się w sytuacji bezprecedensowej, która wymaga zdecydowanych działań. W tym trudnym momencie należy się wzajemnie wspierać i troszczyć o wspólne dobro. Powtarzane wielokrotnie zalecenia dezynfekcji rąk, trzymania co najmniej 2 m dystansu, płatności kartą, ograniczenia ilości osób w sklepach przysłużą się nam wszystkim. Ale absolutnie kluczowe w trosce o bezpieczeństwo jest to, aby na stacjach nie pojawiały się osoby chore, a nawet te, które mają choćby pierwsze symptomy choroby.

I na koniec, nie zapomnijmy, że przestrzeń do działań społecznych dalej istnieje

W tej szczególnej sytuacji BP i inne koncerny paliwowe symbolicznie doceniają pracę tych, bez których codzienne aktywności byłyby niemożliwe. BP rozszerzyła też współpracę z PAH w ramach akcji Pajacyk, przekazując dodatkowe paliwo oraz dodatkowe punkty PAYBACK na akcję #pajacykbezprzerwy, aby dzieci, mimo zamkniętych szkół, miały szansę na ciepły posiłek. Wzorem globalnych działań BP polski oddział przekaże też paliwo dla szpitali jednoimiennych. W tych nadzwyczajnych warunkach tegoroczna edycja akcji Pola Nadziei, którą BP wspiera od początku jej istnienia w Polsce, będzie prowadzić elektroniczną kwestę dla hospicjów, a BP tą informację przekaże swoim klientom za pośrednictwem social mediów.

Bądźmy dla siebie mili i wyrozumiali! To dla nas wszystkich trudny czas. #dbajmyosiebie

Poleć ten artykuł:

Polecamy