DCT Gdańsk zakończył rozbudowę kolejowego terminalu kontenerowego

DCT Gdańsk zakończył rozbudowę kolejowego terminalu kontenerowego

DCT Gdańsk zakończył rozbudowę terminala kolejowego o rocznej zdolności przeładunkowej wynoszącej 750 tysięcy TEU. Nowa inwestycja otwiera wiele możliwości rozwoju na rynkach śródlądowych i stanowi bardziej ekonomiczną i ekologiczną alternatywę dla klientów DCT.

W ramach rozbudowy terminala kolejowego, która rozpoczęła się w 2018 roku, a zakończyła w 2021 roku, wydłużono tory z 618 do 750 metrów. Dodatkowo bocznica kolejowa rozbudowana została z 4 do 7 torów. Ponadto zakupiono w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe RMG, a także uruchomiono system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów. Dzięki temu DCT zwiększył swoje zdolności przeładunkowe na kolei do 750 tysięcy TEU.

Charles Baker, Dyrektor Generalny DCT, powiedział: – Dzięki tej ekspansji oferujemy naszym klientom produkt, który jest niezawodny, efektywny kosztowo, a co najważniejsze, przyjazny dla środowiska. Już teraz możemy pochwalić się największym terminalem intermodalnym w Polsce oraz jednym z dziesięciu największych portowych terminali kolejowych w Europie, obsługującym ponad 5,5 tys. pociągów rocznie. Dzięki najnowszej modernizacji terminala, efektywnie podwoimy obecną przepustowość torów. Rozbudowana infrastruktura pozwoli naszym klientom na dostęp do jeszcze bardziej efektywnych usług kolejowych.

Klienci będą mogli wygenerować znaczne oszczędności kosztów w porównaniu do innych portów w Europie Południowej lub Zachodniej, korzystając z krótszej trasy kolejowej pomiędzy DCT Gdańsk a krajami Europy Środkowej. Operator terminalu będzie współpracował z branżą w celu rozwoju usług intermodalnych do/z krajów i regionów sąsiadujących z Polską, które nie mają dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja, Zachodnia Ukraina, czy Białoruś.

– Jesteśmy bezpośrednio reprezentowani na rynku czeskim i słowackim, co pozwala naszym południowym sąsiadom korzystać w pełni z możliwości spedycyjnych DCT. Dzięki konkurencyjnym czasom dostaw i rozbudowanym połączeniom kolejowym, gwarantujemy niższą emisję dwutlenku węgla na kontener w porównaniu z innymi portami europejskimi. Nasze doświadczenie i zakres usług dają klientom śródlądowym lepszą, tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę dla przewozu towarów – kontynuuje Charles Baker.

Poleć ten artykuł:

Polecamy