Dębica najsilniejszą polską marką opon
Dębica jest piątą najczęściej wybieraną marką w Polsce i ma 14. pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych i pierwszą wśród producentów opon w Polsce. W ogólnej klasyfikacji, Dębica zajęła 110. miejsce - wynika z X Rankingu Polskich Marek dziennika „Rzeczpospolita”.
Na 60 ocenionych najsilniejszych marek, Dębica zajęła 18. pozycję pod względem świadomości marki, a więc awansowała o cztery pozycje wobec rankingu za 2012 rok.
Świadomość marki oznacza jej znajomość i pełni ważną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez konsumentów. Marka Dębica zajęła również 14. miejsce pod względem wskaźnika referencji, który określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecenia jej innym.
W zestawieniu marek „Rzeczpospolitej” ocenie poddano 330 najcenniejszych polskich marek, których łączna wartość to niemal 60 mld zł. W rankingu 199 marek zyskało na wartości, w tym marka Dębica, podczas gdy 108 marek straciło. W rankingu Dębica wyprzedziła tak uznane marki, jak m.in. Gazeta Wyborcza, Hortex, Śnieżka, Empik czy Wyborowa.
Ponadto, w 2013 roku Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się na 54. miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych, prestiżowego magazynu ekonomicznego „Forbes”. Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając takie firmy jak, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars.