Dino Polska inwestuje w centra logistyczne

Dino Polska inwestuje w centra logistyczne

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci. Na koniec I kwartału 2021 r. Spółka miała w całej Polsce 1532 sklepy, co oznacza wzrost o 24,1% w ujęciu rok do roku. W ostatnich trzech latach liczba sklepów sieci Dino wzrosła blisko dwukrotnie. Firma buduje kolejne centra logistyczne.

Niedawno zakończona została budowa centrum dystrybucyjnego w Sieroniowicach na południu Polski, a otwarcie jest planowane na maj bieżącego roku. Budowa drugiego centrum, w Sierpcu w centralnej Polsce, zbliża się do końca i będzie ono otwarte w drugiej połowie roku. Docelowo na terenie każdego z obiektów zatrudnienie znajdzie około 500 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Oba obiekty razem zapewnią obsługę kolejnych 700-800 sklepów Dino.
– Mamy ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju naszej sieci. W 2020 r. otworzyliśmy rekordową liczbę 255 marketów. W tym roku zamierzamy ją istotnie zwiększyć. Będziemy dzięki temu nie tylko bliżej naszych klientów, ale także, za sprawą rosnącej skali działalności w różnych regionach kraju, staniemy się atrakcyjniejszym partnerem dla mniejszych, regionalnych producentów żywności. W tym roku, wraz z otwarciem dwóch centrów dystrybucyjnych, będziemy w stanie zaoferować takim producentom wiele nowych możliwości wzrostu – mówi Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska S.A.

Równolegle do rozwoju sieci marketów Spółka kontynuuje inwestycje proekologiczne. Nowe markety standardowo są wyposażane w panele fotowoltaiczne. Podobne rozwiązania, choć na znacznie większą skalę, mają być stosowane także na terenach centrów dystrybucyjnych Spółki, w tym między innymi na dachach dwóch nowych centrów, które zostaną uruchomione w tym roku i będą wspierać dalszą ekspansję geograficzną Dino Polska S.A.

(Dino Polska)

Poleć ten artykuł:

Polecamy