Dino rozkręca inwestycje w magazyny
Dino Polska S.A., najszybciej rozwijająca się sieć handlowa w Polsce, wraz z otwieraniem kolejnych sklepów przyśpiesza inwestycje w magazynu. Na początku miesiąca otwarte zostało piąte centrum dystrybucyjne sieci, zaś wczoraj firma zadecydowała o budowie dwóch kolejnych.
Dino swoje najnowsze Centrum Dystrybucyjne otworzyło 8 czerwca w Łobzie (województwo zachodniopomorskie). Obiekt posiada łączną powierzchnię wynoszącą 47 tys. metrów kwadratowych. Składają się na nią mroźnia, chłodnia, magazyny z kontrolowaną temperaturą, magazyn suchy oraz części socjalno-biurowe wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi.
Centrum Dystrybucyjne w Łobzie będzie zaopatrywało markety Dino w świeże produkty we wszystkie dni tygodnia (poza niedzielami). Spółka dąży do tego, aby produkty na półkach marketów Dino w jak największym stopniu pochodziły od polskich producentów, pokonując zarazem jak najkrótszą drogę do Centrum Dystrybucyjnego, dlatego uruchomienie nowego magazynu w Łobzie to także okazja do nawiązania współpracy handlowej z nowymi regionalnymi producentami.
Już dwa tygodnie później zarząd Dino Polska S.A. podjął decyzję w sprawie rozpoczęcia budowy dwóch nowych centrów dystrybucyjnych Spółki w miejscowościach Sieroniowice (województwo opolskie) oraz Sierpc (województwo mazowieckie). Obiekty będą podobne do pomorskiego magazynu – planowana powierzchnia to 45 tys. metrów kwadratowych, a w jej skład wejdą identyczne części jak w Łobzie.
Szacowane nakłady inwestycyjne wyniosą około 80 mln PLN netto na jedno centrum dystrybucyjne i zostaną sfinansowane ze środków własnych Dino Polska S.A. oraz z kredytów bankowych. Spółka oczekuje, że budowy obu centrów dystrybucyjnych zakończą się w 2021 r.
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec marca 2020 r. obejmowała 1 257 sklepów na terenie całego kraju.