DKV: Post-paid łagodny dla portfela
O tym, dlaczego warto wybrać płatność odroczoną dla rozliczeń systemu viaTOLL, opowiada Tomasz Biadała- doradca DKV Euro Service.
Czy warto rozliczać polskie e-myto w trybie post-paid czyli płatności odroczonej?
Oczywiście. Płatność metodą post-paid jest bardziej korzystna...
- Czy warto rozliczać polskie e-myto w trybie post-paid czyli płatności odroczonej?
Oczywiście. Płatność metodą post-paid jest bardziej korzystna niż pre-paid. Przedsiębiorca nie musi ciągle doglądać stanu konta i obawiać się kar. Płatność odroczona zapewnia komfort zarządzania flotą. Z jednej strony przewoźnik nie musi doładowywać urządzeń viaBOX przed każdą trasą, a z drugiej nie ponosi ryzyka otrzymania mandatu. Przypomnijmy, że kary finansowe w polskim systemie viaTOLL wynoszą od 1,5 do 3 tys. zł i są naliczane podczas przejazdu pod każdą bramką. Ponadto w przypadku płatności odroczonej nie ma obawy, że środki z tytułu e-myta pozostaną niewykorzystane i zamrożone do czasu kolejnej trasy danego pojazdu.
- Czy post-paid nie wiąże się z wysokimi gwarancjami bankowymi?
W przypadku umowy bezpośrednio z viaTOLL należy przedłożyć gwarancję finansową. Koszt rejestracji jest dość wysoki i dla floty np. 10 pojazdów wynosi ok. 20 000 zł.
Jednakże poszczególni operatorzy kart paliwowych, jak DKV Euro Service, nie wymagają od nowych klientów żadnej formy zabezpieczenia. Wystarczy wypełnić dokumenty, znajdujące się na stronie internetowej i przesłać do siedziby spółki.
- Rozliczanie za pośrednictwem operatora to jednak dodatkowy koszt związany z prowizją.
Tak. Należy jednak pamiętać, że jest on bardzo niski. Narzut serwisowy waha się w przedziale od 1 do 2,5% procent od łącznej sumy transakcji. Według naszych najnowszych danych, średni koszt obsługi z tytułu e-myta wynosi ok. 2 złotych za pojazd. To niewysoka kwota za przejęcie całego ciężaru obsługi konta oraz odpowiedzialności związanej z opłatami viaTOLL. Ponadto DKV zapewnia swoim klientom 21-dniowy termin płatności. Jeszcze przed uiszczeniem faktury, przedsiębiorca ma możliwość wglądu we wszystkie transakcje. Jest to o tyle ważne, że dochodzą do nas sygnały o wielokrotnym naliczaniu opłat za przejazd jedną bramownicą.
- Jakie inne korzyści może mieć klient DKV, rozliczający e-myto?
Przede wszystkim nasz użytkownik ma dostęp do platformy internetowej eReporting DKV. Dzięki programowi może analizować wszystkie wydatki oraz porządkować według wybranych kryteriów. Dodatkowo może zaplanować trasę (Nawigator DKV), przeliczyć wysokość opłat na stronie www.info-myto.pl (kalkulator opłat drogowych) oraz sprawdzić bieżące stawki.
- Czy przewoźnik, który rozlicza się w pre-paid może przejść na post-paid?
Tak. Co istotne, właściciel nie musi wstrzymywać ruchu swojej floty, aby zamienić urządzenia pre-paid na post-paid. Jeśli firma jest już klientem operatora kart paliwowych, jej przedstawiciel może się zgłosić do punktu viaTOLL. Wówczas na podstawie złożonych dokumentów, może od razu odebrać nowe urządzenia w trybie post-paid i oddać viaBOXy, działające z trybie przedpłaty.
Jeśli przewoźnik dotychczas nie korzystał z pośrednictwa operatora kart paliwowych, a chciałby to zmienić, może wysłać do niego komplet dokumentów. Po dokonaniu rejestracji, nowe urządzenia viaBOX przysłane są pocztą lub są do odbioru w punkcie viaTOLL. Wszystkie dokumenty i objaśnienia znajdują się na stronie www.info-myto.pl w zakładce „Jak płacić”.
Należy pamiętać, że kaucja i niewykorzystane w pre-paid środki są zwracane w momencie rozwiązania umowy.