Dodatkowe źródło zarobku dla firm

Dodatkowe źródło zarobku dla firm

Firmy transportowe nie muszą zarabiać tylko na przewozach. Zyski przysporzyć może również wrap advertising, czyli...

… oklejenie pojazdu folią z nadrukowaną reklamą tworząc mobilny billboard. Jako medium stosuje się oprócz aut osobowych, autobusy, tramwaje, samochody ciężarowe, naczepy i cysterny. Według badań konsumenci oceniają outdoor jako mało inwazyjną formę reklamy. Do jej zalet należy również doliczyć: wszechobecność, widoczność, elastyczność i niski koszt produkcji.

Zdaniem redakcji amerykańskiego branżowego czasopisma Outdoor Advertising Magazine, reklama mobilna ma 97% recall rate (współczynnik zapamiętania treści reklamy – miernik skuteczności reklamy) i o 99% większą skuteczność niż tradycyjne nośniki reklam zewnętrznych (tablice reklamowe).

Ministerstwo gospodarki po nieudanych próbach wypromowania Polski jako produktu, postawiło na niestandardową jak do tej pory formę reklamy przeznaczyć 3,6 mln zł umieszczając mobilne reklamy w ciężarówkach jeżdżących po Unii Europejskiej. Przedsiębiorstwa, które podpiszą umowę, otrzymają plandekę z logo marki Polska. Mogą również umieścić na niej własne logo i są zobowiązane jeździć z reklamą przez 11 miesięcy.

W czasach kiedy coraz więcej firm transportowych ma problemy finansowe, taka forma wsparcia budżetu firmy jest korzystna dla obu stron, szczególnie w formacie 3D urozmaicającymi drogę i pejzaż z okna samochodu a czasami poprawiającymi humor podróżnych po naszym kraju.

Poleć ten artykuł:

Polecamy