Dostawy w e-commerce i DPD Polska
Według raportu nt. polskiego rynku sprzedaży elektronicznej, „E-commerce w Polsce 2018”, firmy analitycznej Gemius, najczęściej wybieraną formą logistyki zakupionego w sieci towaru jest przesyłka kurierska (75% wskazań), natomiast najpopularniejsza firma kurierska to DPD Polska.
Preferuje ją 26% internautów (3 p.p. więcej niż rok temu).
Badanie firmy Gemius było realizowane od 30 marca do 24 kwietnia br. na grupie 1500 internautów w wieku 15 lat i więcej. Miało na celu poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online.Według raportu „E-commerce w Polsce 2018”, już 56% internautów zrealizowało zakupy online, a 23% ma doświadczenia z zakupami zagranicznymi.
Ankietowani w dalszym ciągu najczęściej korzystają z bezpośredniej dostawy do domu lub miejsca pracy za pośrednictwem kuriera, co wskazało trzy czwarte z nich. Najpopularniejszą firmą kurierską okazał się lider polskiego rynku KEP, DPD Polska – 26%.
– Badania Gemiusa, podobnie jak przeprowadzone przez DPDgroup Barometr E-shopper, pokazują tendencje naszego rynku e-commerce. Handel online staje się coraz popularniejszy, a swój udział zwiększają także zakupy zagraniczne. Produkty dostarczane są najczęściej za pośrednictwem kurierów. Warto zwrócić również uwagę na coraz częstsze korzystanie ze smartfonów podczas e-zakupów – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
– Cieszy nas pozycja najpopularniejszego kuriera w e-commerce. Jest to zasługa naszego otwarcia na preferencje klientów i konsumentów oraz proponowania im produktów ułatwiających proces zakupów online. Logistyka przesyłki jest co najmniej tak samo ważna, jak doświadczenia w trakcie dokonywania transakcji na stronie e-sklepu. Internauci chętnie korzystają z rozwiązań, takich jak Predict, sieć Pickup czy płatności kartą u kuriera – dodaje Rafał Nawłoka.
(DPD Polska)