DPD preferowaną marką Polaków w zakresie dostaw kurierskich
Według najnowszego raportu firmy Gemius 42% Polaków wybiera dostawy kurierem do domu lub pracy, a DPD jest preferowaną marką dostaw kurierskich – wybiera nas 37% Polaków! Dziękujemy za zaufanie naszym Klientom!
Dostawa kurierem
Dostawy kurierskie to trend, który umocnił się szczególnie w okresie pandemicznych obostrzeń. Potwierdził to m.in Barometr E-shopper 2021, w którym za jedną z najważniejszych kwestii dla e-kupujących wskazano wygodę i możliwość sprawnego zarządzania przesyłką. Dostawy kurierem pod adres to wygodna i niezawodna forma, którą na co dzień wybiera znaczna część Konsumentów. Najnowszy raport firmy Gemius – E-Commerce w Polsce 2023 potwierdza ten wybór – DPD Polska wybiera coraz więcej Polaków (32% w 2022 vs 37% w 2023).
– Oferujemy odbiorcom różne możliwości odbioru przesyłki zgodnie z ich indywidualnymi preferencjami. Zdajemy sobie sprawę z tego, że tryb życia i mobilność współczesnych konsumentów definiuje ich potrzeby – odbiorca docenia możliwość odbioru paczki z rąk kuriera lub w punkcie czy automacie przy okazji codziennych rutynowych aktywności. Wciąż udoskonalamy usługi dostawy do domu, nie zapominając o znacznej części naszych Klientów – osobach pracujących w trybie zdalnym czy też seniorach – dla których to właśnie kurier jest pierwszym wyborem preferowanej dostawy. Reagujemy również na bieżąco na nowe wyzwania rynkowe i już dziś, oprócz świetnych usług kurierskich, możemy pochwalić się najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów DPD Pickup – komentuje Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w DPD Polska.
Jeszcze więcej elastyczności i wygody
DPD Polska jako kurier pierwszego wyboru wśród Polaków nieustannie monitoruje trendy i potrzeby Klientów. Wierzymy, w hasło bliżej jest lepiej, dlatego zbudowaliśmy sieć ponad 24 000 punktów DPD Pickup, z których 5 000 to nasze automaty paczkowe. Jest to druga pod względem wielkości w Polsce siec automatów paczkowych, która oferuje wygodę i elastyczność w duchu zrównoważonego rozwoju.
Automaty paczkowe DPD reprezentują harmonijne wzornictwo przemysłowe, wpisujące się w krajobraz miejski. Dzięki wyjątkowemu projektowi, urządzenie nie potrzebuje zewnętrznego źródła zasilania, a do jego obsługi wystarczy aplikacja DPD Mobile. Aplikacja oprócz możliwości nadania i odbioru paczki, pozwala śledzić przesyłkę oraz zarządzać nią w czasie rzeczywistym, podnosząc dotychczasowe standardy elastyczności w zakresie odbioru paczek.
Stawiamy także na rozwój innych, interaktywnych narzędzi włączających odbiorcę w logistykę doręczenia. Przykładami takiego podejścia są: portal mojapaczka.dpd.com.pl, który pozwala łatwo zmienić termin i miejsce doręczenia, a także wygodne narzędzie do nadawania paczek: nadaj.dpd.com.pl.
W stronę NET-ZERO 2040
DPD Polska rozwija swoje usługi w duchu Polityki Zrównoważonego Rozwoju realizowanej globalnie przez Geopost, właściciela DPD. DPD Polska posiada obecnie blisko 500 elektrycznych pojazdów, które w ubiegłym roku obsłużyły ponad 4,5 miliona paczek. Równolegle firma zwiększa gęstość sieci DPD Pickup (obecnie ponad 25 tys. placówek), która dzięki konsolidacji większej liczby przesyłek w jednym miejscu zmniejsza ślad węglowy doręczeń.
DPD Polska sukcesywnie dokonuje zakupu zielonej energii, około 4 mln kW rocznie. Firma dba także o otoczenie wokół sortowni i oddziałów, sadząc drzewa i krzewy obniżające poziom zanieczyszczenia powietrza. W kilku lokalizacjach, między innymi w Gdańsku i w Poznaniu, wokół obiektów DPD wysiano łąki kwietne i postawiono łącznie 50 uli.
Geopost to pierwsza globalna firma kurierska, której krótko- i długoterminowe cele redukcji emisji dwutlenku węgla zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Przyjęcie deklaracji potwierdza dążenia Geopost do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 r.