DSV – Global Transport and Logistics rozpędza się na Podkarpaciu
Z początkiem 2024 roku DSV – Global Transport and Logistics rozpoczęło operacje w swoim najnowszym terminalu w Rzeszowie. Inwestycja bezpośrednio połączyła przedsiębiorców z Podkarpacia z siecią ponad 200 terminali drobnicowych w całej Europie. Operator zakończył kolejny etap projektu, który ułatwi firmom wymianę handlową z krajami spoza Unii Europejskiej.
HUB logistyczny w Rzeszowie
Obiekt DSV został zaprojektowany z myślą o potrzebach lokalnych podmiotów. Na łącznej powierzchni 2600 mkw. ulokowana jest przestrzeń magazynowa z dostępem do bram typu cross-dock, pozwalających na dystrybucję towaru bez konieczności jego przepakowywania. Co istotne, konstrukcja terminala umożliwia realizację transportów w modelu drobnicowym do odbiorców w Polsce i 29 krajach europejskich.
Rozmawiając z naszymi partnerami w Polsce i za granicą, widzimy nowy trend, który zmienia to, jak myślimy o logistyce. Ze względu na sytuację gospodarczą w Unii Europejskiej i niepewny popyt, zamawiający starają się ograniczyć ryzyko związane z kosztami magazynowymi towarów, dla których nie uda się znaleźć rynku zbytu. Dlatego coraz powszechniejszy staje się wymóg, aby poddostawcy dostarczali wolumeny częściej – ale w mniejszych partiach. W tym kontekście transport drobnicowy, pozwalający w razie potrzeby nadać nawet pojedynczą paletę, w wielu przypadkach okazuje się najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Chcemy wspierać naszą wiedzą oraz know-how naszych lokalnych partnerów, którzy od początku roku mogą korzystać z sieci ponad 800 połączeń drobnicowych DSV łączących kluczowe ośrodki w Europie. – mówi Andrzej Polkowski, Kierownik ds. Celnych w DSV – Global Transport and Logistics.
Podkarpacie – brama do Europy
W czerwcu tego roku DSV uruchomiło także operacje Magazynu Czasowego Składowania. MCS to narzędzie, które ułatwia firmom wprowadzanie towarów wytworzonych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym do obiegu na terenie Europy.
– Wierzę, że Magazyn Czasowego Składania DSV stanie się istotnym czynnikiem w procesie pogłębiania relacji handlowych pomiędzy Polską a Ukrainą, jak i innymi państwami europejskimi, oraz istotnym elementem w procesie odbudowy Ukrainy – wskazuje Andrzej Polkowski, Kierownik ds. Celnych, DSV.
Magazyn Czasowego Składowania, który podlega kontroli właściwego Urzędu Celno-Skarbowego, umożliwia składowanie towarów przez maksymalnie 90 dni na terenie Polski, zanim ich właściciel czy reprezentująca go agencja celna nie dopełnią procedury odprawy celnej. MCS DSV dysponuje powierzchnią blisko 1200 mkw. i 1530 miejscami paletowymi.
– Warto wskazać, że nasz rzeszowski MCS jest pierwszym obiektem w swoim rodzaju na całym Podkarpaciu, ponieważ Urząd Celno-Skarbowy zgodził się na to, aby w ramach strefy objętej dozorem celnym składowane były także produkty unijne. W praktyce oznacza to, że część celna jest zintegrowana z istniejącym terminalem i w jej obrębie możliwe jest składowanie zarówno ładunków objętych objętych dozorem celnym, jak i zwolnionych z tego obowiązku. Możliwość realizacji większego zakresu usług dla naszych partnerów bez konieczności fizycznej rozbudowy infrastruktury przekłada się na jej konkurencyjność, jak i niższy wpływ operacji na środowisko- dodaje Andrzej Polkowski, Kierownik ds. Celnych w DSV.