DSV rośnie najszybciej wśród spedytorów cargo lotniczego
W grupie 25 największych operatorów frachtu lotniczego DSV Air & Sea poprawiło swoją globalną pozycję aż o 7 miejsc, stając się tym samym najszybciej rosnącym spedytorem cargo lotniczego na świecie.
Lista Top 25 globalnych operatorów logistycznych, przygotowywana przez firmę consultingową Armstrong & Associates, klasyfikuje operatorów w oparciu o raportowane dane oraz szacunki analityków. W tegorocznym zestawieniu uwagę autorów przyciągnęło właśnie DSV, które odnotowało aż siedmiomiejscowy awans na dziewiątą pozycję listy z dynamiką wolumenu przewozów wynoszącą 84,7%. Jednocześnie DSV odnotowało drugą pod względem wielkości dynamikę przychodów, która zwiększyła się o 33% rok do roku.
– Miniony rok był dla DSV Air & Sea czasem rekordowym, a jednym z największych wyzwań w 2016 r. była koordynacja integracji DSV z UTi Worldwide. Dotyczy to zarówno naszej działalności globalnej, jak i krajowej. Warto bowiem w tym miejscu zaznaczyć, że liczba zrealizowanych przez polską dywizję przesyłek lotniczych 2016 r. była o blisko połowę większa niż w roku poprzednim. Dodatkowo już drugi rok z rzędu jesteśmy agentem cargo numer dwa dla Polskich Linii Lotniczych LOT. W drugim półroczu 2016 r., czyli już po przejęciu UTi, podwoiliśmy nasze obroty względem analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając łącznie 42% wzrost liczby przesyłek lotniczych i morskich, a wzrost ten w znaczącej części został wygenerowany dzięki rozwojowi biznesu Aerospace. Tym samym nie tylko w skali globalnej, ale także krajowej, DSV niezwykle umocniło swoją pozycję, stając się jeszcze silniejszym konkurentem dla innych operatorów na tym rynku oraz jeszcze lepszym kandydatem do współpracy dla firm realizujących transporty morskie i lotnicze – mówi Arkadiusz Mirek, prezes zarządu DSV Air & Sea w Polsce.
Również w raporcie omawiającym tegoroczne zestawienie autorzy zwracają uwagę na rolę przejęcia przez DSV grupy UTi Worldwide Inc. oraz na skutki wykorzystania dobrej koniunktury w przewozach cargo lotniczego na szlaku Bliski Wschód – Zachodnia Europa. Wyniki DSV w tym zestawieniu są tym bardziej imponujące, że w pierwszej dziesiątce największych spedytorów aż siedmiu odnotowało w minionym roku spadek przychodów, a w całej grupie 25 klasyfikowanych firm aż trzynastu.
(Grupa DSV)