,,E-commerce 2021 – ewolucja czy rewolucja?” – debata Polskiego Instytutu Transportu Drogowego
Panel dyskusyjny o logistyce i e-commerce
,,E-commerce 2021 – ewolucja czy rewolucja?” – tak brzmiał tytuł organizowanej przez Polski Instytut Transportu Drogowego debaty, w której wzięły udział firmy logistyczne, a także specjaliści z branży transportowej. Panel dyskusyjny rozwinął takie tematy, jak znaczenie firm kurierskich, wprowadzenie platformy Amazona w Polsce, a także stworzenie własnej sieci paczkomatów przez Allegro. Czym to będzie skutkować dla polskiego rynku e-commerce i logistyki?
Trendy i konieczne rozwiązania w e-commerce
W panelu dyskusyjnym podjętych zostało wiele wątków z działu logistyki, transportu i e-commerce. W tych tematach wypowiadali się eksperci – Mateusz Pycia z GlobKurier, a także Sebastian Anioł, wiceprezes zarządu InPost, Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania, Mirek Gral, Last Mile experts. Debatę prowadziła Anna Majowicz, redaktor Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.
Debata poruszyła znaczenie rosnącej wartości e-commerce, który w zeszłym roku przekroczył już pułap 50 mld zł. Omówione zostały nowe usprawnienia logistyczne, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, jak przesyłki „sameday”. Podkreślone zostało także, jak ważne jest posiadanie wyboru w swoim sklepie, zarówno, jeśli chodzi o płatności, jak i o kurierów. Umożliwia to współpraca z operatorami logistycznymi jak np. z GlobKurier.
Czy Amazon wyprze Allegro?
Debata poruszyła także wejście platformy Amazona na polski rynek, chociaż obyło się to bez szczególnej promocji. Uczestnicy debaty zgodnie stwierdzili, że to jeszcze za wcześnie, by przesądzać o sukcesie lub porażce tej platformy, jednak na pewno należy jej rozwój bacznie obserwować, a na efekty rywalizacji z Allegro na masową skalę trzeba jeszcze poczekać. Panel dyskusyjny poruszył także fakt, że sieć automatów do odbioru przesyłek to już nie tylko wizja, a faktyczny plan Allegro, który przeznaczyć na ten cel ma wiele milionów złotych. A to może stać się sporą konkurencją dla popularnego obecnie InPostu.
Co zatem szykuje nam 2021? Bardziej zautomatyzowany proces przesyłki i na pewno wiele zmian, które jeszcze bardziej mają wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów.